markuslarsson Postad 22 januari 2006 Postad 22 januari 2006 Jag håller på med en dvd och skulle vilja ha musik i menyerna. Nu har jag lyckats lägga in låtar på olika menyer, men när man hoppar emellan dem så byter det låt hackigt, ja det byter liksom tvärt.. går det att ha ett långt audiospår som hela tiden rullar vidare, och när jag byter meny så bara fortsäter musiken att rulla? Samt att den hoppar tillbaka där den var när man kommer ut ur ett filmklipp?? /Markus 0 Citera
Rogge Postad 22 januari 2006 Postad 22 januari 2006 Nej, det går inte att göra så, tyvärr. :) 0 Citera
markuslarsson Postad 22 januari 2006 Författare Postad 22 januari 2006 Finns det något annat sätt som man kan använda då? kan jag i encore göra så att låtarna fadear in, och kanske fade:ar ut om jag trycker på en knapp? eller finns det något annat program som du kan rekommendera? /MARKUA 0 Citera
Rogge Postad 22 januari 2006 Postad 22 januari 2006 Alla menyer är "låsta" till den musik som tillhör respektive meny. Du kan inte få musiken på meny 1 att tonas ner när du byter till meny 2. Om du vill att musik skall tonas in i början så går det iofs att göra i ett ljudbehandlingsprogram. Det är en begränsning som finns i DVD-specifikationen och fungerar likadant oavsett program. Vi får se vad framtiden har att ge med HD-DVD, Bluray eller vad det nu blir. Det är väldigt tråkigt att det är så tyvärr. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.