The Swede Posted September 14, 2003 Share Posted September 14, 2003 Hur gör man "split screen" i Premiere? På det sättet som står i "help" så försvinner ju halva bilden. Jag vill alltså inte skära av halva bilden, jag vill göra den smalare. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eimermusic Posted September 17, 2003 Share Posted September 17, 2003 Ett sätt är att använda funktionen motion och där trycka ihop bilden och placera den på ena eller andra sidan. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mega_musik Posted October 5, 2003 Share Posted October 5, 2003 Ett annat sätt är att lägga klippen i V1a respektive V1b och lägga en transition mellan dom (push eller något sånt, kommer inte ihåg vilken) och sedan sätta start och end på 50% i transitionfönstret. Det är en ganska bra teknik för många olika sorts effekter, typ PiP och liknande. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fUnky Primate Posted January 21, 2004 Share Posted January 21, 2004 ett mer korrekt sätt att göra det är att använda 'Transform' och flytta runt bilderna. Glöm inte att ändra transparency till 'Alpha Channel' så ser man även filmen bakom. Jag tror att jag fick det rätt nu. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ecketechboy Posted January 25, 2004 Share Posted January 25, 2004 Finns bergis 1000 sätt å görat på mn d e ju grymt lätt om du bara tar den del som du ska ha smalare som ett eget projekt. I det projektet väljer du de inställningar du ska ha sen importerar du det till tidslinjen i ditt stora projekt!Om du annars vill att den ska smalna av sakta men säkert är det ju bara att använda en skön transition! purre*gäspar astrött*' läggdax 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ecketechboy Posted January 25, 2004 Share Posted January 25, 2004 du behöver inte iof inte ta det som ett eget proejekt d e ju bara jobbigt 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts