Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag har ett litet störande problem som drar en massa tid från mitt redigeringsarbete. Jag håller på med att skapa "översättningstext" till en del i filmen och går därför till project rutan och sen "new item" och väljer title.

Jag skapar en fil där och använder den. Men när jag nu ska byta ut texten för nästa översättning så kopierar jag den tidigare rutan med översättning och klistrar in en andra likadan sådan brevid. Tänker att man nu bara behöver ändra innehållet på texten (som man kan göra i vegas 4.0) och använda, men då ändrar jag på den föregående också!

Jag förstår varför det blir så men borde det inte kunna gå att fixa på nått smidigare sätt än att jag måste sitta och göra nya filer varje gång och som dessutom inte blir edentiska?

Använder Premier pro 7.0

Tackar för svar!

Postad

[citat=Degfem]Jag förstår varför det blir så men borde det inte kunna gå att fixa på nått smidigare sätt än att jag måste sitta och göra nya filer varje gång och som dessutom inte blir edentiska?[/citat]

Öppna den första Titlen du gjorde och gör dom ändringar du behöver göra. Spara den via File > Save As så har du nu två Titles. Då slipper du skapa en ny om och om igen. Den nya måste du dra till din Timeline från Project Window.

Att använda sig av en Title som man ändrar i och sedan döper om till något annat är smidigt om man skall ha flera Titles med olika text men med samma teckensnitt, mm, mm.

EDIT: Simon hann visst före mig! :)

Postad

Om vi antar att du har ett filmklipp som du under Motion sätter dit keyframes som gör att du går från 100 i skala ner till 50 i skala.

För att få ett annat klipp att göra samma rörelse högerklickar Motion och väljer copy (för det klippet som har denna rörelse)

Sedan markerar du det klippet på timelinen som du VILL ska få samma rörelse. Högerklicka och välj Paste (i samma fönster som Motion)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...