Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Är ganska ny på det här med att lägga ett klipp på klippet och undrar hur man gör.

Alltså: En snubbe kommer in och står till höger om bild. Sen kommer samma snubbe in fast han står till vänster i bild.

Jag använder: Vegas 4.0 och Premiere fast är inte lika bra på det. Även Moviemaker men det suger ju.

Postad

Ok i premerie: filma det två ggr med kameran orörd på stativ killen går in från höger och ställer sig där. Filma igen killen går in från vämster, importera i premiere och lägg högergrejen i spår 1 lägg vänstergrejen i spår två. lägg på "crop" på det övesta klippet (gå in på effects och sök crop) sen testa lite så kommer du att fatta vad jag menar det är det minst avancerade sättet och är hyffsat begränsat men bra att lära sig grunden på

Postad

[citat=wääuu]Ok i premerie: filma det två ggr med kameran orörd på stativ killen går in från höger och ställer sig där. Filma igen killen går in från vämster, importera i premiere och lägg högergrejen i spår 1 lägg vänstergrejen i spår två. lägg på "crop" på det övesta klippet (gå in på effects och sök crop) sen testa lite så kommer du att fatta vad jag menar det är det minst avancerade sättet och är hyffsat begränsat men bra att lära sig grunden på[/citat]

Ok jätte tack!

Jag har hittat det nu men det blir ett sånt fånigt tunt sträck i mitten av filmen. finns det nån chans att man kan ta bort det på nått sätt eller tona ner det?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...