mickes Postad 4 januari 2006 Postad 4 januari 2006 Hej Jag har en kompis som har spelat in lite filmer på Sonys camera med mini-dvd skivor. Vet inte vad den heter men det finns bara en modell iaf. Hon har spelat in två skivor men vill redigera dem till en och plocka bort vissa avsnitt. Jag har ingen erfarenhet av DVD redigering. Så min fråga är måste jag konvertera filerna först till mpeg2 format eller är de redan i de formatet? Har dålig koll på vad VOB formatet är för något. Kan någon tipsa om en bra länk där jag kan läsa om detta? Vilket program rekommenderas för att göra en dvd? Har ett program som heter sonic som följde med datorn. Där kan man inte plocka in VOB filer direkt. Tack på förhand. /Micke 0 Citera
Rogge Postad 4 januari 2006 Postad 4 januari 2006 Att redigera material från DVD-kamera går i Adobe Premiere Elements 2.0. Du skall kunna hämta in materialet direkt från kameran utan att konvertera. Ladda hem en testversion av Premiere Elements från Adobe's hemsida och testa och se hur det fungerar. Du kan bränna den färdiga DVD'n med menyer direkt från Premiere Elements. :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.