sodah Postad 1 januari 2006 Postad 1 januari 2006 Hejsan alla! Jag håller på att planera inför en inspelning som ska äga rum snart. Tanken är att en av karaktärerna ska prata i en mobiltelefon med den andra, men hur gör man för att lösa dialogen där? Vi hade tänkt lägga på personen som inte syns i bildens röst i efterhand och förvränga den lite. För att underlätta jobbet för alla så undrar jag hur man ska göra för att spela upp dialogen tillsammans med skådespelaren och sedan klippa bort det som inte ska vara med? Att prata i mobiln tror jag inte är någon hit eftersom dialogen är rätt lång. Samt att jag har läst att det kan störa bilden. Tacksam för svar! :) 0 Citera
Luzer Postad 2 januari 2006 Postad 2 januari 2006 Be scriptan (förslagsvis) läsa dialogen som den andra personen har i telefonen (om du inte har den skådisen på plats som kan göra det / vill det). Se bara till att dom inte hugger varandra, be om nån halvsekund klippmån (beror lite på var du befinner dig, är du i en kyrka med låååång efterklang så får du kanske be om väldigt långa pauser mellan replikerna) så är det inga problem att klippa ut och byta ut det du vill. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.