ericohman Postad 26 december 2005 Postad 26 december 2005 någon som byggt ihop en mini35 från redrockmicro DIY boken? funderar på säja min bok + den laserslipade mattskivan som jag köpte från micro35.com (redrockmicro.com = samma sida) plus att jag har köpt det kända huset.. ni vet den där svarta boxen (som för övrigt är aluminiumfärgad istället för svart innan man målat den), har även linserna från surplusshed här hemma, cd-motor också. det enda ni skulle behöva köpa är någon slags linshållare och fixa ett objektiv-baklock med den fattningen ni vill ha. har inte tid att bygga just nu. men om nån känner för att bygga ihop min för en billig penning så säg till. eller om nån vill köpa allt så kontakta mig på eric-ohmanATtelia.com MVH Eric 0 Citera
ericohman Postad 26 december 2005 Författare Postad 26 december 2005 samlade ihop delar till micro35an... tänkte så här. om du kan bygga ihop den får du 500 kr, obs, du måste ha gjort det förut och visat prov, det räcker inte med att du säger att du byggt liknande adapter eller att du tror att du kommer klara det. du måste som sagt ha byggt exakt utifrån samma förutättningar, vilka är redrock micros DIY guide. jag tänkte sälja också, så beroende på om jag hittar nån som kan bygga ihop den eller om jag först hittar en köpare så får det avgöra hur jag gör med det jag har. det jag har är följande. 1. Redrockmicro DIY guide (köpt från redrockmicro.com Listor och ritningar på allt du behöver med exakta art.nr osv. Betalade $59 inkl frakt) OBS! Det följer även med en laserslipad mattskiva, samma som i den riktiga micro35an 2. Gjuten aluminiumbox (exakt samma produkt som micro35an använder, stod i DIY guiden vad man skulle beställa. Kostade 160 kr inkl frakt från ELFA) 3. 2st strömbrytare, svart och röd. Clas Ohlson (ca 25 kr) 4. Kabel, för att förlänga/koppla strömbrytaren osv (ca 20 kr) 5. Två stycken linser, 1st achromat och 1st lins som ska sitta i själva boxen och motverka hot spot... (Dessa linser köptes från surplusshed.com och är exakt det linser som det skrev om i micro35 DIY guide. Jag har god kontakt med surplus och tydligen så är achromaten riktigt, riktigt bra men dom hade bara 20 kr ex kvar. Och finns inga nya att beställa i hela världen. Så denna lins är ganska värdefull med tanke på att den troligen är slutsåld när detta skrivs. Jag köpte ju min för ett halvår sedan och då var det som sagt bara 20 ex kvar. Linsernas totala värde inkl frakt: 200 kr) 6. Batterihållare för 2st AA-battier (10kr) 7. Cd-motor (svårt att hitta för sig, jag köpte en cd-freestyle på loppis för 50 kr) Totalt värde: över 900 kronor Glöm inte jobbet det är att beställa delar från USA också som jag nu redan fixat :) Det kan vara värt pengar det också, att få slippa köpa svårthittade prylar från andra länder. 700 kr inkl frakt 500 kr inkl frakt vid snabb affär. (Betala mig då innan fredag den 29:e december 2005) Att nämnas är att du behöver några få delar för att kunna sätta ihop den, förutom lite verktyg såsom en borr till hands så behöver du något att fästa linserna i, lim (finns på clasohlson för en billig peng) plus möjligtvis något mer. Men allt står väl beskrivet med bilder i DIY boken så det ska inte vara några problem att bygga ihop detta för den som känner sig inspirerad och har lite fritid (vilket jag inte har) :( 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.