the_punker Posted December 19, 2005 Posted December 19, 2005 Jag är på jakt efter en guide/Tutorial till hur man animerar text i premiere. Tacksam för svar. Jag använder primiere pro 7.0 om ni undrar. 0 Quote
Rogge Posted December 19, 2005 Posted December 19, 2005 Du kan animera texten ganska begränsat i Premiere Pro. Du skall iaf markera texten på din Timeline och använda dig av Motion som finns i Effect Controls Window. För avancerad textanimering kan du använda After Effects 6.x 0 Quote
the_punker Posted December 19, 2005 Author Posted December 19, 2005 [citat=Rogge]Du kan animera texten ganska begränsat i Premiere Pro. Du skall iaf markera texten på din Timeline och använda dig av Motion som finns i Effect Controls Window. För avancerad textanimering kan du använda After Effects 6.x[/citat] Vet du någonstans det finns guider till AE ? 0 Quote
Rogge Posted December 19, 2005 Posted December 19, 2005 http://www.ayatoweb.com/ae_tips_e.html Det finns även här: http://www.voodoofilm.org/forum/showthread.php?t=1051 Jag tror att många av dom länkarna inte fungerar iofs. 0 Quote
Mannemoviemaker Posted December 22, 2005 Posted December 22, 2005 när det gäller premier pro, så kan du "bara" göra så att texten rör sig på olika sätt... Alltså om den ska uppåt, neråt, vänster höger en speciel bana som den ska gå helt enkelt. Tyvärr kan du inte göra en "animering" där texten snurrar eller något sånt. DU kan förstås göra så den snurrar med hjälp av "Basic 3d" men då blir det en sorts 2-d animering. Hoppas du förstår vad jag menar.. 0 Quote
Rogge Posted December 22, 2005 Posted December 22, 2005 [citat=Mannemoviemaker]Tyvärr kan du inte göra en "animering" där texten snurrar eller något sånt.[/citat] Under Motion har du Rotation som kan få text att snurra. Ändrar du textens Anchor Point så kan du variera ännu mer. Det tillsammans med Basic 3D som du nämnde så går det att göra ganska bra saker. :) 0 Quote
Recommended Posts