Tirran Posted December 18, 2005 Share Posted December 18, 2005 Tjenare! Jag är helt ny på detta! Fixa hem detta program idag... Jag har några film klipp i AVI format & skulle vilja göra om dom till ett format som jag kan andvända i adobe premiere...för när jag ska ladda in AVI filerna (spelat in korta filmklipp med min digitalkarmera) så står det "error" kan inte läsa formatet... Skulle gärna vilja ha tips på någon bra hemsida för att komma igång med adobe premiere eller ifall det finns nåt riktigt bra "noob corner" här skulle uppskattas mycke.. .Det jag tänkt göra är att jag har kanske 12 stycken 10 sekunders film klipp (kort trix som jag gjort) sen tänkte jag lägga in lite musik & kanske några skyssta effekter... Tack på förhand 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanyaelX Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 jag föreslår att du börjar med att läsa Adobes egna lilla hjälpfil som du hittar under menyn Hjälp alt. Help. Där står allt du behöver veta för att komma igång. Adobes hemsida har oxså många bra länkar och ett utmärkt forum. Annars rekomenderar jag http://www.doom9.net när det gäller codec problem de kan inte allt men nog nära på... Chris 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts