pld Posted December 15, 2005 Share Posted December 15, 2005 Jag redigerar med Avid Xpress Pro och har skaffat högtalare till datorn men när jag öppnar Avid så står det att det inte kan hitta något ljudkort och det samma gäller när jag lyssnar genom högtalarna i skärmen men när jag kopplar in ett headseat i datorn och öppnar Avid så funkar det som det ska. Nu min fråga: Varför blir det så här? /Jesper 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lulletott Posted December 16, 2005 Share Posted December 16, 2005 Vad har du för ljudkort? Vilken version av AVID har du? Om du har ett M-audio ljudkort så är risken stor att det inte funkar. Jag kör uppspelning via ett M-audio ljudkort, men inspelning genom moderkorterts inbyggda ljudkort. Det löste mitt problem. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pld Posted December 16, 2005 Author Share Posted December 16, 2005 Okej tack för svaret. Jag använder Avid Xpress Pro HD v 5.2. Jag tror jag har nått ljudkort som heter C-Media 3D Audio Configuratin Ver.1.0.43.1 (om det finns nåt som heter så) men jag är inte säker. Hur får jag reda på vad för ljudkort jag har? Jag är bara 16 år och kan inte så mycket om datorer. MVH Jesper 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts