Lucio Fulci Postad 10 december 2005 Postad 10 december 2005 Tjena Tjena allihoppa jag är nybörjare när det gäller bluescreen så om det finns någon som har både tålamod och tid och kan förklara steg för steg från när man börjar med ljussättningen och filmningen tills man för alltihoppa in i datorn och jag vet att man ska använda Adobe premiere men jag vet inte hur man gör senare att man lägger till bakgrunden och allt annat. tack för hjälpen 0 Citera
Lovisingen Postad 10 december 2005 Postad 10 december 2005 om du har en bluescreen och kan börja filma behöver du tänka på att du har lampor i olika vinklar så det inte bildas skuggor, du får pröva dig fram, sen när du ska lägga in i datorn och lägga på bakrund kan jag hjälpa dig, vilken version av adobe premiere har du? 0 Citera
TimTom Postad 12 december 2005 Postad 12 december 2005 Ett stort tips är att inte lägga ljuset direkt på bluescreenen för då får du garanterat skuggor. Rikta dem åt sidorna istället och sedan pröva dig fram för att få ett jämt ljus över hela. Efter detta så var noga med att personen eller saken framför bluescreenen inte har några skuggor i ansiktet, låt personen därför gå nått steg fram elelr tillbaka för att undvika detta. Kommer inte ihåg så mycket av hur man gör i after effekts sorry. Cheers :) 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 12 december 2005 Postad 12 december 2005 sök efter tidigare inlägg om bluescreen. bluescreen och lightsaberfrågor är nog dom vanligaste frågorna som kommer upp här på forumet (åtminstone när det gäller specialeffekter) testa att söka efter: bluescreen, greenscreen, keying, chroma key, color key, maskning, maska ...eller nått liknande prova alltid att använda sökfunktionen innan du/ni postar "nya" frågor, så slipper folk sitta och skriva massa långa svar på frågor som dom fredan svarat på flera gånger ;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.