Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej

En nybörjare på premiere och på forumet. HAr kollat runt men kan tyvärr inte hitta mitt fel (fråga).

Jag har överfört min miniDv film till dator. Den är ca 10 gig stor. Överföringen är gjord i Moviemaker. Nu till mitt problem.

När jag importerar filmen i Premiere får jag inte med hela filmen känns det som. I projekt fönstret ser jag min film men när jag tittar på den är det bara 14 sekunder som syns. (Kankse är ett jätte lätt fel men inte för mig just nu). Hur får jag hela filmen (den är på ca: 40 min) och hur kan jag göra en scen detect. Alltså få filmen i clips som det är i moviemaker.

Såg att man kunde få detta när man väljer capture men i mitt fall har jag ju redan fört över filmen till datorn via ett annat program.

Hoppas på hjälp

//Ziggy

Posted

Mitt tips att överföra filmen med det program du ska klippa med, i detta fallet Premier.

Moviemaker tycker jag hittar på alla möjliga roliga saker med filerna ibland och har bannat det programmet från min dator för länge sen.

Posted

Kan det ha att göra med olika "types" av avi-filer? Det ska väl finnas "type 1" och "type 2"...?

Ladda ner något konverteringsprogram från Download.com som kan konvertera från det ena till det andra, och se om Premiere accepterar filen då.

Posted

Sjävla grejen är att filmen kommer in i premiere fast inte hela filmen. Har också läst någonstans att type 1 eller 2 blir fel i premiere fast då fick jag upp ett meddelande om detta. Som jag hittade på nätet om att detta skulle vara svaret på det meddelandet

Jag får väl föra över filmerna igen och använda premiere istället. Hade bara varit bra om man kunde ha använt de som jag redan har fört över