isakonline Postad 6 december 2005 Postad 6 december 2005 Nu ska vi se om jag kan förstå detta lilla program :) Oki jag öppnar en divx film och vill då konventera om den till så hög redigerbar kvalite som möjligt, men vad ska jag välja för video compression ? sen är det väl bara att välja spara avi eller ? Någon som kan förklara programmet och hur jag ska använda det med några rader ! Mvh // Isak 0 Citera
simonrahnster Postad 6 december 2005 Postad 6 december 2005 Så som jag minns måste man ibland installera en DV codec till virtual dub. Till exempel denna... http://www.free-codecs.com/download/Panasonic_DV_Codec.htm Om du installerat denna rätt så kommer "Pansonics dv codec" att finnas med i Virtual Dub under Video->compressions... Välj denna, och sedan ska det bara vara att köra "File->Save as avi" Om jag minns rätt 0 Citera
isakonline Postad 6 december 2005 Författare Postad 6 december 2005 [citat=simonrahnster]Så som jag minns måste man ibland installera en DV codec till virtual dub. Till exempel denna... http://www.free-codecs.com/download/Panasonic_DV_Codec.htm Om du installerat denna rätt så kommer "Pansonics dv codec" att finnas med i Virtual Dub under Video->compressions... Välj denna, och sedan ska det bara vara att köra "File->Save as avi" Om jag minns rätt[/citat] Jag får felmeddelandet Cannot start video compression: The source image format is not acceptable (error code -2) Någon som har andra förslag ?? 0 Citera
simonrahnster Postad 6 december 2005 Postad 6 december 2005 Version på Virtual Dub? Funkar för mig. Har VirtualDub-Mpeg2 1.5.10.0 0 Citera
isakonline Postad 6 december 2005 Författare Postad 6 december 2005 [citat=simonrahnster]Version på Virtual Dub? Funkar för mig. Har VirtualDub-Mpeg2 1.5.10.0[/citat] Virtual Dub 1.6.11, & även testat Virtual Dub 1.4.13 skumnt ! 0 Citera
simonrahnster Postad 6 december 2005 Postad 6 december 2005 [citat=isakonline][citat=simonrahnster]Version på Virtual Dub? Funkar för mig. Har VirtualDub-Mpeg2 1.5.10.0[/citat] Virtual Dub 1.6.11, & även testat Virtual Dub 1.4.13 skumnt ![/citat] Varför inte prova någon som virtualdub-mpeg2? 0 Citera
isakonline Postad 7 december 2005 Författare Postad 7 december 2005 [citat=simonrahnster][citat=isakonline][citat=simonrahnster]Version på Virtual Dub? Funkar för mig. Har VirtualDub-Mpeg2 1.5.10.0[/citat] Virtual Dub 1.6.11, & även testat Virtual Dub 1.4.13 skumnt ![/citat] Varför inte prova någon som virtualdub-mpeg2?[/citat] Samma problem med pluginet Pansonics dv codec ! 0 Citera
simonrahnster Postad 7 december 2005 Postad 7 december 2005 [citat=isakonline][citat=simonrahnster][citat=isakonline][citat=simonrahnster]Version på Virtual Dub? Funkar för mig. Har VirtualDub-Mpeg2 1.5.10.0[/citat] Virtual Dub 1.6.11, & även testat Virtual Dub 1.4.13 skumnt ![/citat] Varför inte prova någon som virtualdub-mpeg2?[/citat] Samma problem med pluginet Pansonics dv codec ![/citat] Vad jag kan förstå så klarar inte virtualdub av källfilen. Testa annan version av Virtualdub eller varför inte ett annat lämpat program? 0 Citera
isakonline Postad 7 december 2005 Författare Postad 7 december 2005 [citat=simonrahnster][citat=isakonline][citat=simonrahnster][citat=isakonline][citat=simonrahnster]Version på Virtual Dub? Funkar för mig. Har VirtualDub-Mpeg2 1.5.10.0[/citat] Virtual Dub 1.6.11, & även testat Virtual Dub 1.4.13 skumnt ![/citat] Varför inte prova någon som virtualdub-mpeg2?[/citat] Samma problem med pluginet Pansonics dv codec ![/citat] Vad jag kan förstå så klarar inte virtualdub av källfilen. Testa annan version av Virtualdub eller varför inte ett annat lämpat program?[/citat] Källfilen funkar om man tar en annan compression // har du något annat program att rekommendera då jag vill konventera divx,xivd till dv avi typ ! Mvh /// Isak 0 Citera
simonrahnster Postad 7 december 2005 Postad 7 december 2005 Stoik video converter klarar Divx avi, det är dessutom gratis. http://www.stoik.com/products/svc/ Lycka till 0 Citera
Scratty Postad 7 december 2005 Postad 7 december 2005 [citat=isakonline] Jag får felmeddelandet Cannot start video compression: The source image format is not acceptable (error code -2) Någon som har andra förslag ??[/citat] Kan det inte vara så enkelt som att bildformatet just inte accepteras av kodaren? Typ fel färgupplösning eller dimensioner på bilderna. Divx är t.ex. kinkig med just att dimensionerna på bilderna måste vara jämnt delbara med två, om jag nu minns rätt. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.