Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej!

Jag kan inte längre spela in film från min digital filmkamera till adobe premiere.

Först när man trycker på play-knappen så spelas allt i slowmotion. När jag sen trycker på rec-knappen så får jag upp medelandet "lost connection to device". Senast förra veckan gick det alldeles utmärkt men nu går det inte längre. Det konstiga är att det går att spela in i "windows movie maker" men det programmet vill jag inte använda!

Någon som varit med om samma problem???

/magnus

Posted

tjo

det har jag redan gjort! och det hjälpte inte, och nu har jag även upptäckt att i ett av mina gamla project jag håller på att klippa fungerar inte ljudet! ljudklippet går att spela upp men det kommer inget ljud från det när man placerat det på "timeline"! Fattar absolut inte vad som hänt. helkonstig

Posted

[citat=mangedokk]tjo

det har jag redan gjort! och det hjälpte inte, och nu har jag även upptäckt att i ett av mina gamla project jag håller på att klippa fungerar inte ljudet! ljudklippet går att spela upp men det kommer inget ljud från det när man placerat det på "timeline"! Fattar absolut inte vad som hänt. helkonstig[/citat]

"Hej. När jag trycker på en knapp så blir det fel. Hejdå." ;)

Vad har du för dator? Systemversion? Hårddiskar? FireWire-kort? Kamera? Alla dom där kritiska sakerna som man behöver veta för att kunna felsöka. :)

Posted

tjena

fattar ingenting alltså, för två veckor sen fungerade det bra, men inte nu, har till och med formaterat om hårdisken! Jag har en sony DCR PC-105E, kör adobe premiere 7.0, kör på en bärbar thorsiba qosmio 1,7 ghz, spelar in materialet på både c: och ibland min externa 250 gb hd. Det gå alldeles utmärkt att spela in materialet i windows media player men inte i premiere! :(