Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag ska skicka in en reklamfilm till tv4s lokala sändning. och har läst igenom specifikationerna

http://www.tv4.se/visa/?fGUID=9D164C69-24B0-411B-AEFF-647DD8C2A86D

men förstår inte riktigt allt.. :)

skulle det funka att bara rendera ut den i qt motion jepg B uppperfields eller mepg2dvd-pal??

Under rubrik 4:

ska det vara testbilder och testton 2 minuter innan bilden? var får man tag på sånt? redigerar i vegas 5.0.

Sen ska det var areklamfilmen i 20sekunder - 12 frames på slutet som är svarta?

Under rubrik 5:

Fattar ingenting..

Rubrik 6:

Ska jag spela in två verisioner, en där en tidkod går igenom eller?

Och hur mäter jag luminans och chrominans?

Rubrik 7:

Mellan -12 och -6db.. något mer?

någon som vet något?

kanske kan man skicka filen på ftp elle rnått till tv4 och dom kan kolla på den?

deadline är nu på onsdag.. :)

Posted

har löst det tillslut. moderator kan väl bestämma om det ska tas bort eller om tråden blir kvar för framtida frågor i samma ämne. jag kan iallafall skriva hur jag gick tillväga ifall någon undrar.

det var inte alls så svårt som den länken jag bifogade, efter ha ringt runt halva dagen fick jag en ny uppdaterad pdf fil där allt står. kan bifoga den.

iallafall så är kraven ganska enkla. 4 svarta frames före filmens början, men innom tidsramen 0-20 sekunder om det är en 20sekundare. (så filmen blir då 19 sekunder och 21 frames lång)

det ska vara i qt, motion jpegB upper fields pal 4:3 format

ljudet ska vara 44.1khz stereo med ett medel på -6db och högsta peak på max -3db.

sen lägger man bara upp det på deras ftp med ett namn man får av dom. inte så svårt ändå.

allt står också i den bifogade filen.

TekniskspecifikationförfilleveranstillTV4Sverige.pdf