mingan Posted November 21, 2005 Posted November 21, 2005 Ja ursäkta om jag har lagt på fel ställe ,kan jag börja med.. har precis nyligen blivit medlem.. Nåväl till frågan: när ni redigerar film i premiere/vegas pro ,och skall redigera ut de.. vilket format och inställningar använder ni ?? bortsett från mpeg nu då.. wmv,avi formaten menar ja nu då.. vill ba se vilka åsikter och vad som är bäst som ni själva tycker.. och om ni använder xvid el divx,vilka inställningar använder ni där osv.. Från 320*240 upp till 720*576.. hehe som ni ser har ja råkat hoppa lite med mina ord men ni borde förstå eftersom vi alla el de flesta redigerar/komprimerar :) //Mingan tack på förhand 0 Quote
krockis Posted November 21, 2005 Posted November 21, 2005 har ställts liknande frågor tidigare. sök runt. men när du tar in (materialet) det i dator kör du normal pal med 48 i audio. när du exporterar gör du det i dv.avi. använd sen ett bättre program för konvertering till divx, mpeg2 eller vad du nu vill ha för format ut. 0 Quote
mingan Posted November 21, 2005 Author Posted November 21, 2005 Jo jo jag e medveten om allt.. men jag vill veta vad "ni" folket har för inställningar format etc... roligare o se hur alla gör och använder.. alla gör ju på olika sätt.. exempel på när ja gjorde timbuktu klippet åt tv4 så körde ja med premiere h8 band... dvbandspelare dv105 kamera etc etc.. ifs körde man ba med standard inställning o råformat eftersom det ändå skulle köras direkt från streaming.. ja lite disortion och color då med. lika så konserter o intervjuer som man gjorde.. 0 Quote
sound_front Posted November 21, 2005 Posted November 21, 2005 [citat=mingan]Jo jo jag e medveten om allt.. men jag vill veta vad "ni" folket har för inställningar format etc... roligare o se hur alla gör och använder.. alla gör ju på olika sätt.. exempel på när ja gjorde timbuktu klippet åt tv4 så körde ja med premiere h8 band... dvbandspelare dv105 kamera etc etc.. ifs körde man ba med standard inställning o råformat eftersom det ändå skulle köras direkt från streaming.. ja lite disortion och color då med. lika så konserter o intervjuer som man gjorde..[/citat] Du förklarar ju inte vad du använder för komprimering själv. Och " premiere h8 band... dvbandspelare dv105 kamera etc etc.. " Säger mig inte mycket och inget om komprimering! =/ Jag komprimerar bara om jag ska lägga ut nått på nätet, som jag nästan alldrig gör! men då föredrar jag QT-mov för det ser så grymt mycket bättre ut än WMV vid så hård packning! redigerar ut? manar du exporterar ut? 0 Quote
mingan Posted November 24, 2005 Author Posted November 24, 2005 Du förklarar ju inte vad du använder för komprimering själv. Och " premiere h8 band... dvbandspelare dv105 kamera etc etc.. " Säger mig inte mycket och inget om komprimering! =/ Jag komprimerar bara om jag ska lägga ut nått på nätet, som jag nästan alldrig gör! men då föredrar jag QT-mov för det ser så grymt mycket bättre ut än WMV vid så hård packning! redigerar ut? manar du exporterar ut?[/citat] hehe jag använder kamera pdx 10 pd 105 kamera när ja filmar.. jag använder adobe premiere och sony vegas pro när jag redigerar och jag använder xvid,divx men mesta dels kör ja på wmv jag komprimerar inte ås mkt för jag kör rätt så cleant för jag använder de till dvd.... då får man ju bra kvalitet om du kör rätt så standard( inte helt standard då) de ja vill komma fram tillär att jag vill veta vad "ni" folket använder för o få bästa komprimering .... jag är ba nyfiken i stort sätt.... 0 Quote
Recommended Posts