AlyourPal Postad 20 november 2005 Postad 20 november 2005 jag är nybörjare och behöver hjälp. jag har AE 6.5 pro, men kan knappt använda det, jag vill ha hjälp med hur man klonar sig själv, som killen på ryan-w.com 0 Citera
ymmit Postad 20 november 2005 Postad 20 november 2005 Ok. Nu är jag snälla å förklarar :P Först filmar du in 2 klipp där du försöker att inte korsa varandra. Sedan importerar du in båda i AE. Sedan lägger du båda klippen i timelinen. Precis under varann. Sedan tar du bara Pen tool i menyn å ritar precis runt en av personerna. Och klicka sedan på den första för att avsluta de hela. Sedan kan du lägga på lite feather oxå. Om bilden rör sig måste du höra frame by frame oxå :P 0 Citera
AlyourPal Postad 20 november 2005 Författare Postad 20 november 2005 men hur gör jag de frame by frame, jag vet vad de innebär o sånt, ja gjorde de i photoshop innan, men hur lägger jag upp klippet i olika frames? 0 Citera
ymmit Postad 20 november 2005 Postad 20 november 2005 Du trycker på pilen till vänster om timelinen. sedan på mask. sedan på mask igen. Sedan trycker du på den som ungefär ser ut som en klocka. Sedan flyttar du fram ett steg i timelinen. Och sedan flyttar du bara det du ritade med pentool dit masken hamna typ. Sedan fortsätter du så. Gå in på http://www.orangelab.se/artikel2.htmlbra guide där ;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.