henrikp Posted November 15, 2005 Posted November 15, 2005 Vid "infångning" i Premiere Pro av material på en miniDV-kassett verkar den övre kanten av bildrutan flimra. Det syns inte lika mycket efter exportering, men det är fortfarande ett problem. Vad beror det på? Någon som varit med om detta? 0 Quote
wääuu Posted November 15, 2005 Posted November 15, 2005 är det igenom hela klippet eller bara i börgan? för om man går direkt från stop läge till record brukar det flimmra ch brusa i börgan av klippet. 0 Quote
henrikp Posted November 15, 2005 Author Posted November 15, 2005 Det är tyvärr genom hela klippet. Vill minnas att jag hört någon förklaring till det där någon gång, men minns inte. Jag kan inte komma på några format-konflikter som skulle kunna uppkomma... För det är inte jag som filmat och jag vet inte vad för typ av kamera som använts. Men i övrigt ser allt bra ut, förutom den där lilla störningen som uppkommer i Premiere. Hmm... såg nu en annan tråd i ämnet. http://www.voodoofilm.org/forum/showthread.php?t=4692 Utifrån den verkar det vara något som vissa kameror helt enkelt gör. Låter märkligt, tycker jag. Men eftersom bandet spelas upp i en annan kamera än det filmades i, så kan ju det vara förklaringen. Kompatibelitetsproblem i olika sammanhang är ju inte helt ovanligt. :) 0 Quote
Recommended Posts