Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vid "infångning" i Premiere Pro av material på en miniDV-kassett verkar den övre kanten av bildrutan flimra. Det syns inte lika mycket efter exportering, men det är fortfarande ett problem.

Vad beror det på? Någon som varit med om detta?

Postad

Det är tyvärr genom hela klippet.

Vill minnas att jag hört någon förklaring till det där någon gång, men minns inte.

Jag kan inte komma på några format-konflikter som skulle kunna uppkomma... För det är inte jag som filmat och jag vet inte vad för typ av kamera som använts. Men i övrigt ser allt bra ut, förutom den där lilla störningen som uppkommer i Premiere.

Hmm... såg nu en annan tråd i ämnet. http://www.voodoofilm.org/forum/showthread.php?t=4692

Utifrån den verkar det vara något som vissa kameror helt enkelt gör. Låter märkligt, tycker jag.

Men eftersom bandet spelas upp i en annan kamera än det filmades i, så kan ju det vara förklaringen. Kompatibelitetsproblem i olika sammanhang är ju inte helt ovanligt. :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...