Jump to content

Recommended Posts

Posted

tjena!

jag har kollat runt lite och konstaterat att jag ska köpa Pinnacle Studio 10. Till en början ska jag bara leka lite och prova mig fram så jag vill inte lägga ut nå jättesummor nu direkt. och pinnacle kostar ju inte över tusenlappen som vissa andra gör.

men nu till min fråga: om jag vill lägga över filmen från kamera till data, redigera den, göra nån slags dvd meny och sen bränna den så jag kan titta på filmen på tv:n med dvd-spelare.... kan jag då använda mig enbart av pinnacle studio 10 eller måste jag ha nå särskilt brännarprogram.

jag har sett att adobe premiere elements har det men det verkar lite för krångligt för mig....

Posted

Det fungerar utmärkt i Pinnacle Studio 9. Så jag antar att det går att göra i Pinnacle Studio 10 också.

För övrigt så tycker jag att pinnacle studio är ett toppen program. Kanske inte så avancerat men enkelt och rak på sak!

Posted

[citat=kallethekid]tjena!

jag har kollat runt lite och konstaterat att jag ska köpa Pinnacle Studio 10. Till en början ska jag bara leka lite och prova mig fram så jag vill inte lägga ut nå jättesummor nu direkt. och pinnacle kostar ju inte över tusenlappen som vissa andra gör.

men nu till min fråga: om jag vill lägga över filmen från kamera till data, redigera den, göra nån slags dvd meny och sen bränna den så jag kan titta på filmen på tv:n med dvd-spelare.... kan jag då använda mig enbart av pinnacle studio 10 eller måste jag ha nå särskilt brännarprogram.

jag har sett att adobe premiere elements har det men det verkar lite för krångligt för mig....[/citat]

Hej!

Jah har andvänt pinnacle studio 9 och pinnacle studio 9 Plus och i dem kan man bränna över sin film till dvd utan nåt extra program så nej du behöver inget extra program för att bränna dvd. Kolla annars på deras hemsida vad du kan göra med programet http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/uk/Products/Consumer+Products/Home+Video/Studio+Family/Studio+version+10.htm

Ett tips köp Plus versionen så kan du göra mer som exempel green-/bluescreen

och göra surround ljud.

men kolla deras hemsida så kan du se själv var du kan göra.

/Jesper

Posted

[citat=pld]Ett tips köp Plus versionen så kan du göra mer som exempel green-/bluescreen

och göra surround ljud.

men kolla deras hemsida så kan du se själv var du kan göra.

/Jesper[/citat]

Surround ljud går att göra utan plus versionen.

• 1 month later...
Posted

Köp inte Studio 10 + Fick mitt lev i slutet av dec. Hittar bara buggar. Har uppdaterat till V 10.1.2 Har en P4/2,4 765 ram 200 P-ATA 7.200 rpm disk. Har även pratat med G-agenten dom sliter sitt hår. Pinnacle svarar inte på mail angånde mjuk och hårdvaran för närvarande. Dom vet inte när ny uppdatering kommer. Återgår till DV-500 och Premier 6.5.

Janne C

Posted

[citat=kallethekid]tjena!

jag har sett att adobe premiere elements har det men det verkar lite för krångligt för mig....[/citat]

Har just innan jul inhandlat 10-plus och det går som tåget.

Man behöver ett väldigt bra grafikkort eftersom dom tydligen

andvänder även dess prosessor för vissa uträkningar.

Alltså en snabb grafikkort med mycket minne.

Hade förut 8-an men den kunde falera utan vidare men denna

gillar jag skarpt.

Posted

[citat=jediropet]Det skall fungera i Pinnacle Studio 10 ja.[/citat]

Ja den kan allt det du vill göra utan separat brännarprogram.

Du kan få den i villket format du vill men i hd måste man sköpa

en extra tillsats för 10 dollar.