Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tja!

Jag har lekt lite med chromakey i premiere pro, men jag har filmat med letterbox i kameran så om jag använder motion i premiere så om jag flyttar bilden upp/ner så följer "letterbox kanterna" med.

kan man klippa bort dessa på nåt vis? eller byta ut dom mot ett transparent lager typ?

Mvh Fille

Posted

[citat=wääuu]Tja!

Jag har lekt lite med chromakey i premiere pro, men jag har filmat med letterbox i kameran så om jag använder motion i premiere så om jag flyttar bilden upp/ner så följer "letterbox kanterna" med.

kan man klippa bort dessa på nåt vis? eller byta ut dom mot ett transparent lager typ?

Mvh Fille[/citat]

Har du filmat med letterbox så ligger det svarta färg balkar i bild du kan inte trolla bort dom! men du kan key'a bort dom! lek lite till! ta en RGB key eller vadsomhelst!

Posted

ok, men då keyar man ju bort det svarta, och den svarta färgen finns kanske med i bilden på andra ställen? kan man kanske cropa bort dom eller vad det heter?

jag ska testa! tack och hej

Posted

[citat=wääuu]okej tack så mycket!

det handlar om motion, eftersom letterbox kanterna följer med när jag animerar mitt chroma klipp i motion.[/citat]

Jovisst. Jag trodde bara att det handlade om Apples program Motion. :)