wääuu Posted November 12, 2005 Posted November 12, 2005 Tja! Jag har lekt lite med chromakey i premiere pro, men jag har filmat med letterbox i kameran så om jag använder motion i premiere så om jag flyttar bilden upp/ner så följer "letterbox kanterna" med. kan man klippa bort dessa på nåt vis? eller byta ut dom mot ett transparent lager typ? Mvh Fille 0 Quote
sound_front Posted November 13, 2005 Posted November 13, 2005 [citat=wääuu]Tja! Jag har lekt lite med chromakey i premiere pro, men jag har filmat med letterbox i kameran så om jag använder motion i premiere så om jag flyttar bilden upp/ner så följer "letterbox kanterna" med. kan man klippa bort dessa på nåt vis? eller byta ut dom mot ett transparent lager typ? Mvh Fille[/citat] Har du filmat med letterbox så ligger det svarta färg balkar i bild du kan inte trolla bort dom! men du kan key'a bort dom! lek lite till! ta en RGB key eller vadsomhelst! 0 Quote
wääuu Posted November 13, 2005 Author Posted November 13, 2005 ok, men då keyar man ju bort det svarta, och den svarta färgen finns kanske med i bilden på andra ställen? kan man kanske cropa bort dom eller vad det heter? jag ska testa! tack och hej 0 Quote
Munthe Posted November 13, 2005 Posted November 13, 2005 Four point garabage matte. Leta bland filter. Förvirrande ämnesrubrik. Jag trodde att det handlade om Motion. 0 Quote
wääuu Posted November 13, 2005 Author Posted November 13, 2005 okej tack så mycket! det handlar om motion, eftersom letterbox kanterna följer med när jag animerar mitt chroma klipp i motion. 0 Quote
Munthe Posted November 13, 2005 Posted November 13, 2005 [citat=wääuu]okej tack så mycket! det handlar om motion, eftersom letterbox kanterna följer med när jag animerar mitt chroma klipp i motion.[/citat] Jovisst. Jag trodde bara att det handlade om Apples program Motion. :) 0 Quote
wääuu Posted November 14, 2005 Author Posted November 14, 2005 jaaha sorry för det! visste inte att det fanns 0 Quote
Recommended Posts