frehåk Posted November 6, 2005 Posted November 6, 2005 Är det någon som har förslag på ett bra och stabilt videokamerastativ? Får kosta över 2000 kr om det krävs! /F. 0 Quote
simonrahnster Posted November 6, 2005 Posted November 6, 2005 Om du är beredd på att punga ut en del slantar kan jag varmt rekomendera Manfrottos stativ. Jag har själv ett Manfrotto stativ, 525 ben och ett 501 huvud som jag är supernöjd med. När man börjar närma sig 2000 kronor tycker jag att det är lika bra att satsa lite högre, att gå upp några tusenlappar kan vara värt väldigt mycket. Jag tycker att ditt stativ bör ha en nivelleingskula för att snabbt och smidigt kunna justera den horisontella linjen, istället för att stå och ändra höjden varje ben på stativet individuellt. Snabblås för stativbenen är också en trevlig finess. Lycka till //Simon 0 Quote
frehåk Posted November 8, 2005 Author Posted November 8, 2005 Vad tror ni om detta? Ben: Manfrotto 055 PROB 1195:- Huvud: Manfrotto 501 1150:- Priser från Hegethorns i Nässjö /F. 0 Quote
Recommended Posts