Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vad ska man säga om filmerna?

Jag säga att Tim gjorde ett bra jobb med Batman 1 och 2. Så kommer Joel Schumacher och dödar Batman men 3an och 4an. Men efter en lång död så tar Christopher Nolan och gör vad Batman skulle ha varit, mörkare och lite rå. Gillar att de valde stilen av Millers batman.

Batman Begins va bra för en ny början, men nu kan den bara bli bättre hoppas jag. Det som va dåligt va att han sa att man va batman till tjejen, enligt mig.

Men jag hörde nu att Christopher ha kontaktat Michael Keaton om att han skulle kunna va Joker eller Two Face i uppföljaren... låter bra tycker jag

Postad

Det är bara lite synd att nästan alla nya superhjälte-filmer måste handa om hur de "blev till". (Spider Man, X-men delvis, Daredevil, Fantastic 4, The Punisher). Det tar en massa tid av filmen och vi vet redan vart det kommer att leda.

Tim Burton gjorde rätt när han helt enkelt lät Batman finnas till från början. (Visserligen brukade inte superhälte-filmer på den tiden behandla hjältens födelse.) Men när det skulle göras en ny Batman var de likförbannat tvunget att ta med det kapitlet.

Men man får säga att det är framställt mycket bättre i Batman Begins än t ex Spiderman, då den fokuserar mer på Bruce Waynes spirituella förvandling snarare än den rent kosmetiska.

Postad

rent stilmässigt föredrar jag Tim Burtons filmer, Begins Gotham var för ljus enligt mig...

Schumachers filmer tog batman tillbaka till läderlappen, som den kallades i sverige när tvserien gick på 60talet. BANG TJOFF PONG!!!! men av någon anledning så funkade det inte ändå, och precis som då så försökte de desperat blåsa liv i historien genom att slänga in batgirl... ni vet hur det slutade...

Annars så gillar jag idén i begins, för första gången så får jag ett trovärdigt svar på varför han har kåpa, arm-knivar(titta på dessa i orginalteveserien, tänk er att ninjafajtas med dom...), m.m. Ja, varför superhjältar envisas med att springa omkring i färgglad spandex överhuvudtaget. Det jag retade mig otroligt mycket på spiderman var: varför skulle militären beställa en dräkt som var självlysande grön med ett stort råflinande hjälm? (om dom inte sökte kanonmat)

Men att dom ska göra en uppföljare till Begins, med jokern? Jag trodde det var ett sätt för filmmakarna att knyta samman den här filmen med Burtons, nu det blir lite väl mycket remake.

Postad

[citat=jmalmsten]

Annars så gillar jag idén i begins, för första gången så får jag ett trovärdigt svar på varför han har kåpa, arm-knivar(titta på dessa i orginalteveserien, tänk er att ninjafajtas med dom...), m.m. Ja, varför superhjältar envisas med att springa omkring i färgglad spandex överhuvudtaget. Det jag retade mig otroligt mycket på spiderman var: varför skulle militären beställa en dräkt som var självlysande grön med ett stort råflinande hjälm? (om dom inte sökte kanonmat)

Men att dom ska göra en uppföljare till Begins, med jokern? Jag trodde det var ett sätt för filmmakarna att knyta samman den här filmen med Burtons, nu det blir lite väl mycket remake.[/citat]

Först måste jag säga att jag håller med dig om att det är bättre svar varför och hur hans saker kommer till i Batman Begins. Men i Spider-man så är inte dräkten självlysande och masken tror jag Norman gjorde själv för han va så intresseran av just maskar. Fast jag tycker inte dräkten är snygg för 5 öre.

Nej, det kommer bli 1 till 2 uppföljare har Nolan sakt. Joker i 2an och kanske Harvey Dent som en advokat i 2an. Sedan i 3an eller i slutet av 2an blir han Two Face tror jag. Det har varit mycket prat om att Penguin ska vara med, men bara som en mindre skurk som har en "bar" eller va det nu han har.

Postad

Hörde på en annan sida att Joker ska spelas utav en engelsman. Kommer inte ihåg vad han heter, men han var med i Wimbledon. Sedan så måste ju Danny Devito återkomma som pingvinen. Vem fan ska spela den karaktären bättre?

Om vi återgår till Begins manuset. Älskar det. Iallafall i början. Tycker själv personligen att det blir bättre om man ser hur en "superhjälte" blir till. Just detta med dräkten. Vart får man tag i den, vem säljer sådannt? osv. Skitbra att de fixade till detta i Begins.

Peace///

Postad

[citat=Speero]Hörde på en annan sida att Joker ska spelas utav en engelsman. Kommer inte ihåg vad han heter, men han var med i Wimbledon. Sedan så måste ju Danny Devito återkomma som pingvinen. Vem fan ska spela den karaktären bättre?

Peace///[/citat]

Du menar Paul Bettany. Men det va länge sedan det va rykten om att han skulle va Joken. Vill inte se Danny Devito som pingvinen, jag vill se Bob Hoskins som pingvinen. Han är bättre skådis än Danny tycker jag.

Edit: Ni kanske vet redan det, men Guy Pearce va först tänkt som Batman(Nolan hade han som första val) men tackade nej. Tycker det va synd... Okej att Christian Bale är bra, men jag tror att Guy Pearce skulle va ett bättre val. Men nu går det rykten om att han ska spela Two Face och att Michael Keaton ska bli Joken..

Postad

Det kommer ju att kännas helt skumt om Keaton ska spela någon annan än Batman.. kommer ju bli förvirrad. Och nej inte Bob Hoskins. Danny Devito är faktiskt perfekt till den rollen. Läste också för ett tag sedan att Batman vs. Superman skulle komma.. men det får vi inte hoppas på.. vilken katastrof.

Postad

"Warner Bros. reportedly chose Wednesday, June 18, 2008 or Friday, June 20, 2008 as the date for the sequel to Batman Begins.

Also, it's rumored that whoever is cast as Harvey Dent (Two-Face) or the Joker will sign on for two pictures and that Batman 2 and Batman 3 may film together."

Postad

Läste detta!

*BoF suggests that these three mystery villains could very well be Salvatore Maroni, Roman Sionis, and Oswald "The Penguin" Cobblepot. Boss Rupert Thorne could also be in the mix instead of one of them.

*In either case, expect a different type of Joker from the one played by Jack Nicholson.

*"There's a potentially interesting story regarding a story that's crept out from the Batman Begins premiere party. According to the [Now] reporter, a drunken Christian Bale revealed that Chris Nolan is courting Sean Penn to play the Joker in the next Batman film," AICN's scooper wrote.

*If Batman Begins is any indication, none of the future Bat-films will focus on a single villain. Instead, several name baddies will come into the picture. While we can be fairly certain that Two-Face and the Joker will be the prime bad-guys, expect some others to play a role. There aren't even hints at who these might be, but we have two guess and they've already starred in previous Batman films - Penguin and Catwoman.

*English rag the Laceby News apparently spoke with Nolan regarding the future of Batman (though this report has not been confirmed). According to the paper, Nolan says that there will be no Robin in the next few Batman films. We, however, have a plausible theory on the Boy Wonder.

*Consider the first three Batman films as the "Year One" story-arc. This is Batman's early days. Robin does not come into the picture until year two, or the second trilogy in the series (assuming it makes it that far). While Nolan may say Robin is a long way from being born, we humbly disagree. Our bet is you've already met Robin if you've seen Batman Begins -- even if he won't become Robin for another three films.

In the Narrows, Batman runs across a little boy (Jack Gleeson) who's parents seem the worse for wear. This down-and-out child even nabs a gadget from the Batman himself. Later, as the Narrows become infected by the Scarecrow's toxin, the same little boy is shielded by Rachel Dawes (Katie Holmes). He gets about five minutes of screen time, too much to be mere coincidence in a movie that seems so meticulously plotted. We even learn that the boy's parents can't be found.

While the apparently orphaned boy is not Batman's ward yet, it could be something that comes to pass in the third film. This child, who could be called Dick Grayson, actually has a similar origin to Jason Todd. Where Dick was a circus performer who lost his parents in an orchestrated "accident," Jason's folks were lost to a life of crime. More importantly, Jason's dad worked for Two-Face (and was murdered by him). Could it be that in the third Batman film, we discover that this boy's dad has become a stooge for Two-Face? Might Bruce see a parallel in this boy's life as his father is murdered by a criminal? Could the Batman take the boy in at the end of the third film to give him the childhood Bruce Wayne had lost? It would be a perfect set-up to launching the Year Two tales of the next three films.

*July 6, 2005 - The online rumor mill has already kicked into overdrive on the inevitable Batman sequels. There have been some interesting casting rumors flying around (such as Paul Bettany or Sean Penn as The Joker) and just as unsubstantiated but far less believable ones (like Justin Timberlake as Two-Face).

*Scarecrow in Batman 2?

Cillian Murphy talks about a Batman return. Ingen mer info =(

*According to BoF, the project could be titled either Batman Strikes or Batman Attacks. The site says it has heard both possible titles from more than one trusted source.

BoF also reports that once director Christopher Nolan agrees to return, and it is expected that he will, the sequel will already be "ready to roll."

Sådär...lite info.. hehe..läs och njut!!!

Postad

Tänker de helt sonika igonorera det faktum att Jokern o co redan varit med? Batman Begins var logisk eftersom den fokuserade på en hittills "okänd" del av hans historia, men att göra om sekvenser som redan varit känns väl konstigt. Särskillt som de två första Batman-filmerna anses vara ganska bra.

Om någon däremot förutsatte att de senare filmerna med Robin och Batgirl aldrig ägt rum skulle nog ingen rynka på pannan.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...