Gå till innehåll

Tips Avid Xpress DV


filmnisse

Recommended Posts

Rätt ny på Avid. Men man måste ju lära sig det =( Rätt hög inlärningströskel...

Men jag har kommit underfund med det hyfsat men en sak har jag inte lyckats med: de-interlace. Jag hittar ingen inställning för den i export. nån som kan hjälpa mig? och om ni har andra tips & trix på avid kan ni väl skriva dem också, för jag vill så gärna lära mig det så bra som möjligt. trots att jag hatar det! men, jag sa detsamma om pp innan jag hade lärt mig det.

Länk till kommentar
Share on other sites

sökte på deinterlace och interlace i hjälpfunktionen och hittade lite info, hade inget tålamod att leta igenom allt men du kanke har mer tålamod...

 

håller med om att inlärningströskeln är lite hög i Avid men när man fått flyt i sitt arbete så är det värt det.

 

här finns några bra video-tutorials:

http://www.desktopimages.com/

 

/p-a

Länk till kommentar
Share on other sites

Ett gratisprogram som heter VirtualDub finns på nätet. Så finns det deinterlace-algoritmer som folk har gjort själva. Sök på deinterlace och följ länkarna. Använd helst INTE Avids inbyggda de-interlace om sådan finns, för den dubblerar väl bara ett av fälten (= halverad detaljrikedom).

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...