Gå till innehåll

Frisyrer????


Myran

Recommended Posts

Jag har grubblat lite. Ärligt, hur stor tyngdpunkt ska man lägga på frisyren för en karaktär??? Aldrig sett det som så viktigt men så kom en lärare och börja snacka om det...hm... någon som kan ge klarhet? Frisyrer är väll inte viktigare än kläder? Eller?????

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Myran]Jag har grubblat lite. Ärligt, hur stor tyngdpunkt ska man lägga på frisyren för en karaktär??? Aldrig sett det som så viktigt men så kom en lärare och börja snacka om det...hm... någon som kan ge klarhet? Frisyrer är väll inte viktigare än kläder? Eller?????[/citat]

Det behöver inte vara viktigare men nog så viktigt.

Till exempel om han har ruffsigt hår så kan man få känslan av att han är ovårdad m,m.

Länk till kommentar
Share on other sites

Mina frisyrer i filmer är oftast rätt lika mina i verkligheten, kanske ofta för att jag inte orkar klippa mig bara för att spela in en kortfilm där jag ska ha kort hår. Men det är klart att frisyrerna spelar stor roll, kanske lika stor roll som kläderna för en karaktär. Sedan kan man ju sätta en viktighetsfaktor för det beroende på hur stor produktionen är.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...