Fsson Posted October 27, 2005 Share Posted October 27, 2005 Hej! Jag har två problem som jag undrar om ngn kan hjälpa mig med? Först om jag väljer en knapp till DVD menyn som har struktur så fort jag exporterar menyn till After effects så försvinner strukturen på knappen i "after effects" filmen. Hur behåller jag strukturen? Sen om jag animerar mina menyer tex att när man trycker på en knapp så länkar jag till en animerad film klipp som sedan slutar med nästa meny. I början så får jag 1/10 dels sekund med svart som blinkar till! är det ngn som vet hur man får det att "flyta " på bra mellan menyerna? Tackar på förhand! Fredrik 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted October 27, 2005 Share Posted October 27, 2005 [citat=Fsson]Först om jag väljer en knapp till DVD menyn som har struktur så fort jag exporterar menyn till After effects så försvinner strukturen på knappen i "after effects" filmen. Hur behåller jag strukturen?[/citat] Lite svårt att svara på när jag inte ver hur menyn ser ut, men ett tips är att inte göra knapparna i AE, gör dom i Encore DVD. [citat=Fsson]I början så får jag 1/10 dels sekund med svart som blinkar till! är det ngn som vet hur man får det att "flyta " på bra mellan menyerna?[/citat] Tyvärr är DVD-specifikationerna sådana att det inte går att få 100%-igt flyt mellan menyer. Men... 1. Du kan ju göra den animerade övergången och menyn i samma Composition i AE och exportera som en egen fil. Med det fusktricket så kan man få menyerna att hänga ihop. 2. När man exproterar en hel Composition ur AE, (iaf NTSC-.avi) så brukar dom två sista rutorna bli svarta, den ena 50% och den andra 100%. Att exportera Work Area Only löser det problemet. Med alternativ 1 och/eller 2 så kan man luras och få flyt i det ändå! :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts