bulten Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 hallå. jag har lite gamla filmer som är komprimerade i divx & xvid, å nu undrar jag om det är nog som vet något program man kan redigera dom här filmerna i? ska bara ta ut olika klipp ur filmerna, inga effekter ellet nåt behövs. har försökt i premiere pro men de funkade inte... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krockis Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 Virtual Dub borde funka om du har divx codec installerad..(?) virtual dub är både gratis och bra, finns säkert att hämta på download.com. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sound_front Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 [citat=bulten]hallå. jag har lite gamla filmer som är komprimerade i divx & xvid, å nu undrar jag om det är nog som vet något program man kan redigera dom här filmerna i? ska bara ta ut olika klipp ur filmerna, inga effekter ellet nåt behövs. har försökt i premiere pro men de funkade inte...[/citat] Ja asså Virtual Dub kan du ju inte klippa de i men koda om filerna. Annars tror jag att Ulead media studio pro kan hantera divx/xvid filer! Men koda om det! mycket lättare att arbeta i dv! Jag har klippt i dvix å de va otroligt segt! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bulten Posted October 23, 2005 Author Share Posted October 23, 2005 ok. tack så mkt för svaren 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts