Gå till innehåll

Rörlig inledning


Fredriksson

Recommended Posts

Hej!

Vet inte riktigt vilken rubrik jag ska använda för denna fråga men här kommer den!

Jag håller på med en instruktionsfilm och hur man slipar och lackar golv, jag ska även göra dvdn.

Dock vill jag starta dvdn med att en vit sida sedan kommer en slipmaskin och slipar bort lite av det vita och där står det företagets loggo. sedan kommer man till menysidan, Hur gör man det? Har adobe encore.

Fredriksson

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Fredriksson]...Dock vill jag starta dvdn med att en vit sida sedan kommer en slipmaskin och slipar bort lite av det vita och där står det företagets loggo. sedan kommer man till menysidan, Hur gör man det? Har adobe encore.[/citat]

Skapa först introt i ett videoredigeringprogram eller i tex After Effects. Exportera introt och ta in den i Encore:

 

I Encore, välj File > Import as Timeline. Högerklicka på den nya Timelinen och välj Set as First Play. Medans aktuell Timeline redan är vald går du till Properties Palette och ser till att dess End Action går till den meny du vill komma till när introt spelat klart.

 

Om du vill kan du sedan också se till att man inte kan hoppa över introt på DVD'n, men det kanske inte öht är aktuellt? (Men då kanske någon blir lack... *muuaaaahh-ha-ha-ha* ;) )

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för det snabba svaret! Dock fick jag nu ett nytt problem, det hör ju ihop med min första fråga så jag ställer den här:om jag postade den fel hoppas jag inte någom lackar ut Haha, det var Rogge som började:)

Jag har premiere pro kan jag göra de effekten där, samt är det svårt att få det att se ut som om den slipar bort den vita färgen över loggon?

Förstår ni hur jag menar?

Fredriksson

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Fredriksson]Jag har premiere pro kan jag göra de effekten där, samt är det svårt att få det att se ut som om den slipar bort den vita färgen över loggon? Förstår ni hur jag menar?[/citat]

Premiere Pro är inte den bästa utgångspunkt om du vill skapa effekter. Det är lite svårt att svara på efterssom jag inte vet hur du vill att det skall se ut.

 

Jag hade iaf postat frågan ang slipmaskin och loggan i forumet Specialeffekter och se vad du får för svar där. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...