Gå till innehåll

Komplett Manus: "Håll i vännen"


Chang

Recommended Posts

Hej!

 

Jag började för ett tag sen att skriva ett manus mest på skoj, med syfte att träna mig på i första hand tekniken. Så jag hittade på en lite story rätt ur luften och skrev några scener. Sen skickade jag in det här för å se om folk tyckte det verkare okej (teknikmässigt sett).

 

Iallafall, så tittade en annan kompis på manuset och tyckte att jag skulle skriva färdigt, och det tyckte väl jag också på sätt och vis, så sagt och gjort.

 

Så här kommer manuset komplett, alltså från början till slut. Det är 24 scener så det tar inte så lång tid att läsa igenom. OBSERVERA, det är fortfarande version 1. Om ni som läser det, tycker att det är så pass bra så att det är lönt att lägga mer tid på det för att så att säga "finputsa", så kommer det givetvis version 2 och 3 osv... med finputsning baserad på er kritik.

 

http://rapidshare.de/files/5879571/C_Frick_Hall_i_vannen_v1.rtf.html

 

EDIT: har bytt ut filen till en annan för å se om den funkar bättre. Var problem innan för folk att se manuset korrekt i wordpad.

Håll tillgodo!

 

//Chang

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej, jag tror det är fler som får det så, dock inte alla..

 

har testat mellan två olika datorer, och det är inte helt lika, men det är inte i bara en kolumn heller... skumt som fan.. har skrivit det i wordpad.

 

Får se om det går att ändra på något sätt så att det kanske funkar bättre.

 

//Chang

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Inte nog med att Courier New är stenålder, det är buggigt som fan. Har också haft diverse problem med detta "teckensnitt".

 

Gå mot den sterila strömmen och använd ett normalt teckensnitt istället så ska du se att allting ordnar sig ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...