Chang Posted September 30, 2005 Share Posted September 30, 2005 Hej! Jag började för ett tag sen att skriva ett manus mest på skoj, med syfte att träna mig på i första hand tekniken. Så jag hittade på en lite story rätt ur luften och skrev några scener. Sen skickade jag in det här för å se om folk tyckte det verkare okej (teknikmässigt sett). Iallafall, så tittade en annan kompis på manuset och tyckte att jag skulle skriva färdigt, och det tyckte väl jag också på sätt och vis, så sagt och gjort. Så här kommer manuset komplett, alltså från början till slut. Det är 24 scener så det tar inte så lång tid att läsa igenom. OBSERVERA, det är fortfarande version 1. Om ni som läser det, tycker att det är så pass bra så att det är lönt att lägga mer tid på det för att så att säga "finputsa", så kommer det givetvis version 2 och 3 osv... med finputsning baserad på er kritik. http://rapidshare.de/files/5879571/C_Frick_Hall_i_vannen_v1.rtf.html EDIT: har bytt ut filen till en annan för å se om den funkar bättre. Var problem innan för folk att se manuset korrekt i wordpad. Håll tillgodo! //Chang 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanyaelX Posted October 3, 2005 Share Posted October 3, 2005 Är det bara jag som får all text i en kolumn som är ett tecken brett? Varken Wordpad eller OpenOffice kan få rät sida på texten. Det är som en enda lång mennig som löper vertiklat utmed vänsterkant av dokumentet... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chang Posted October 4, 2005 Author Share Posted October 4, 2005 Nej, jag tror det är fler som får det så, dock inte alla.. har testat mellan två olika datorer, och det är inte helt lika, men det är inte i bara en kolumn heller... skumt som fan.. har skrivit det i wordpad. Får se om det går att ändra på något sätt så att det kanske funkar bättre. //Chang 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chang Posted October 4, 2005 Author Share Posted October 4, 2005 Har ändrat första inlägget nu, och bytt ut filen mot en annan där jag tog bort alla "tab" i filen. Kan vara det som gjorde det. Funkar det inte nu så vet jag itne vad... För säkerhets skull så kommer länken här också: http://rapidshare.de/files/5879571/C_Frick_Hall_i_vannen_v1.rtf.html Mvh Chang 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanyaelX Posted October 4, 2005 Share Posted October 4, 2005 blir bara en enda lång kolumn.... Försök med något annat format eller exportera det till PDF... C. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gremanz Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 Inte nog med att Courier New är stenålder, det är buggigt som fan. Har också haft diverse problem med detta "teckensnitt". Gå mot den sterila strömmen och använd ett normalt teckensnitt istället så ska du se att allting ordnar sig ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chang Posted October 24, 2005 Author Share Posted October 24, 2005 Aha, så det funkar kanske genom att bara ändra teckensnittet? Ska prova det, och slänga upp manuset på nytt! //Chang 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts