DanneG Postad 26 september 2005 Postad 26 september 2005 Hej allihopa! Har sysslat en hel del med analog redigering och lite digital. Jag har ett antal filmer som ska föras över från analogt till DVD utan ytterligare redigering, då det är en massa filmer vill jag ha den snabbaste vägen med bra bildkvalite. Jag tänkte om det finns nån "box" som man tar in den analoga signalen som i realtid och med hårdvara komprimerar in till en mpeg rätt in på disken (tex http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010078020) Och sedan ett program för att skapa menyer och som man helst kan bränna i på en gång där man inte ska behöva rendera om den färdiga mpeg filen. Allt för att spara tid. Nån som har ett tips att ge mig? 0 Citera
mjg Postad 27 september 2005 Postad 27 september 2005 Köp en DVD-recorder (är ju en hårdvarupackare) - billigaste utan HD. Koppla ihop med VHS:en. Bränn. Detta är - at the end of the day - det enda vettiga sättet att föra över sina VHS till DVD. Jag har sett många stupa efter första 3 vhs-banden när dom tankat in dom i sin dator, mpeg2-packat och brännt DVD. Det håller inte. Inte om man har ett liv att leva. DVD-recorder gäller. T.ex. Sony's billigaste. Bränner både plus och minus. Köp en med FireWire (iLink) - du kommer att få användning för det förr eller senare. Trust me. 0 Citera
DanneG Postad 27 september 2005 Författare Postad 27 september 2005 [citat=mjg]Köp en DVD-recorder (är ju en hårdvarupackare) - billigaste utan HD. Koppla ihop med VHS:en. Bränn. Detta är - at the end of the day - det enda vettiga sättet att föra över sina VHS till DVD. Jag har sett många stupa efter första 3 vhs-banden när dom tankat in dom i sin dator, mpeg2-packat och brännt DVD. Det håller inte. Inte om man har ett liv att leva. DVD-recorder gäller. T.ex. Sony's billigaste. Bränner både plus och minus. Köp en med FireWire (iLink) - du kommer att få användning för det förr eller senare. Trust me.[/citat] Jag behöver dock kunna göra egna menyer och kapitel, går detta i dvd brännarna? 0 Citera
mjg Postad 27 september 2005 Postad 27 september 2005 [citat=DanneG][citat=mjg]Köp en DVD-recorder (är ju en hårdvarupackare) - billigaste utan HD. Koppla ihop med VHS:en. Bränn. Detta är - at the end of the day - det enda vettiga sättet att föra över sina VHS till DVD. Jag har sett många stupa efter första 3 vhs-banden när dom tankat in dom i sin dator, mpeg2-packat och brännt DVD. Det håller inte. Inte om man har ett liv att leva. DVD-recorder gäller. T.ex. Sony's billigaste. Bränner både plus och minus. Köp en med FireWire (iLink) - du kommer att få användning för det förr eller senare. Trust me.[/citat] Jag behöver dock kunna göra egna menyer och kapitel, går detta i dvd brännarna?[/citat] Nej...då blir det till att gå den låååånga vägen. DVD-recorder: Varje gång man trycker "stop" från "rec" så bildas ett kapitel - trycker man på !paus" så fortsätter den på samma kapitel när man trycker "rec" igen. DVD-recorders lägger sen automatiskt en meny när man "finalizar" disken - denna meny innehåller då "ikoner/thumbnails/småbilder" för varje kapitel och man kan navigera sig fram med alla DVD-spelares remote...följer en standard. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.