00Bengtsson Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 Tja! Var kan man få tag på fejkvapen? Köpa eller hyra beroende på pris. Hadde tänkt mig ett par k-pistar och några pistoler. Någon som vet vart man kan få tag på dessa prylar? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
warpz Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 Softairgun är ett av det billigaste altenativen om du ska ha vapen som ser verkliga ut. De kan du köpa på Hobbex, Teknikmagasinet, Tradera, Blocket. Om du inte behöver vapen som ser så verkliga ut så kan du bara gå till närmaste leksakt afär och köpa knaööpulverpistolen och andra pistoler. Om du vill ha exakt lika dana så köp replikor. de finns att köpa i samma butiker/ställen som jag nämnde ovan. Det du ska tänka på om du köper ett plastvapen är försöka lägga lite bly i det eller anstränga dig så att det inte ska se så lätt ut,. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
00Bengtsson Posted September 26, 2005 Author Share Posted September 26, 2005 ok, tack! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
warpz Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Själv så fick jag nyss hem min AK47 softairgun som ja köpte på tradera för 100kr. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Här är en hemma gjord ritning på ett Kalashnikov om du vill pröva att göra en själv... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apeman90 Posted October 2, 2005 Share Posted October 2, 2005 [citat=Black Star]Här är en hemma gjord ritning på ett Kalashnikov om du vill pröva att göra en själv...[/citat] Jag skulle inte vilja kalla det där en ritning...=D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gogola Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 köp i leksaksaffären och ta bort den röda fjantiga grejen i pipan :P 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 [citat=Gogola]köp i leksaksaffären och ta bort den röda fjantiga grejen i pipan :P[/citat] Problemet med att köpa ett leksaks vapen är att dom inte är i rätt skala. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmalmsten Posted October 7, 2005 Share Posted October 7, 2005 jamesbondpistolleksakerna brukar hålla någorlunda skala på PPKn 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanyaelX Posted October 8, 2005 Share Posted October 8, 2005 http://www.dentrinityshop.com Välj Capguns vid entren... Ser ut som riktiga, låter som riktiga, har en mynningsflamma som riktiga, men det är totalt omöjligt att faktiskt skjuta riktigt amunition från dem. Vet inte hur svensk vapenlag ser på dessa replikor, men jag misstänker att det ska till någon sorts licens. Men det hindrar inte att man kan köpa prylaran från dem. Kan dock bli liiiite problematiskt om polisen står på er filminspelning och börjar ställa frågor.... men det löser du säkert =) C. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanyaelX Posted October 8, 2005 Share Posted October 8, 2005 okej... det var ett tag sedan jag var på DEN Trinity ser jag. När jag syslade med Airsoft (ca 4 år sedan) så sålde de fortfarande capguns, nu har de ändrat design ochjag hittar inte. Men en av de tre grundarna var HongKongs mest kända expert på Capguns och custom build av capguns så om man frågar dem kanske de kan peka en i rätt riktning. Men annars kan man ju använda AirSoft prylar och lägger in mynningsflamma och ljud i AE. Har för mig att den där svenska filmen med ryskmaffia som vill ta över ett företag isverige genom att kidnappa ägarens fru, använde Airsoft replikor från Classic Army ( ett märke) som är kända för att var helt i metall. C. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted October 8, 2005 Share Posted October 8, 2005 [citat=DanyaelX]Classic Army ( ett märke) som är kända för att var helt i metall.[/citat] Bra! Vi ska beställa några vapen med det märket till vår kommade film när eller om vi får vårt bidrag... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanyaelX Posted October 9, 2005 Share Posted October 9, 2005 Classic army's vapen i metall väger ungefär 70-80% av vad deras verkliga motpart väger. Kostnad för dem brukar ligga runt 2000-4000kr beroende på vilket vapen och huruvida du modifierar dem eller inte. I ditt fall så är de ju bara till för att se snygga ut så modifieringar är onödiga. Fan du behöver inte ens köpa batterier till dem. Om du tänker köpa Pistoler så sattsa på gasblowback, för dessa har en realistisk mantel rörelse och amunitionen drivs av samma gas som ger mantelrörelsen. Det är mycekt viktigt att man inte avfyrar dessa vapen utan amunition så man kan förstöra en mycket liten ventil i magasinet då. pilligt som fan att laga. Den vanligaste gastypen kallas för Green Gas eller HFC-110(nått sånt, inte säker på siffrorna). Denna gasen klarar alla gasdrivan vapen. Det finns även RedGas som har högre tryck (mycket högre tryck) och det är inte alla som klarar detta utan att byta ventiler i magasinet, men det kan DEN Trinity eller RedWolf AirSoft hjälpa er med. Vad gör då redgas för skillnad för er? Jo Mantelrörelsen får betydligt mera kraft, och den rör sig snabbare än med greengas som ger en mera sömnig look som i nästan slowmotion jämfört med redgas. Grejen är den att kraften avtar med samma takt som gastrycket sjunker i magasinet och det är bäst för filmkontinuiteten att alltid använda full laddat magasin. köp ett par extra magasin till varje pistol så vet du att fu alltid har ett full laddat, så slipper filmteamt vänta på att vapenmästaren ska ladda om. Det finns även små gulliga paintball kulor till Airsoft, men ca 1/4 del av dem brukar explodera i loppet, vilket gör att man får rengöra ibland. Skjut aldrig med ett Airsoft vapen mot en människa oavsetto m det är laddat med BB kulor eller ej. Behandla alltid airsoft som om det vor ett riktigt dödligt vapen. Jag har sett folk få kulor i ögonen och det var bara ren jävla tur att han inte blev blind. En annan gång sköt en idiot sig själv i handen med en trimmad fjäderpistol. Han fick pela ut den från huden med en fickkniv. Det bästa för dig är att spara pengar, och kontakta något av de stora airsoft lagen i sverige eller danmark. Men om du ska ha med Airsoft spelare att göra så tänk på att det är en otroligt macho sammling människor som kan vara lite svår att hantera om man kontaktar fel sorts lag. med fel sort, menar jag demsom inte hållt på särskillt länge. Försök få ett lag som varit i gemet åtminståne en 4-5 år. De kan allt och har antagligen alla vapen och uniformer som behövs. Black Templars i Malmö är ett bra lag, men det finns fler har bara glömt deras namn just nu. Lycka till Chris 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted October 9, 2005 Share Posted October 9, 2005 Oj vilket långt inlägg! :o Vi hade tänkt att köpa en fjäderdriven m15 (ser ut som en m4) med märket classic army. Den kostar bara 819kr på combatzone. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts