Ecketechboy Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 Jag undrar om nån har några tips på hur man lättast får läppsynk då man ska göra musik video? Eller vilket upplägg man brukar ha då man filmar musikvideos? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonrahnster Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 Tjena! När jag brukar synka gör jag det vanligen genom hitta ett ställe i filmen där någon säger något tydligt, alltså inte massa bakgrundsbröl. därefter letar jag upp samma klara replik på det andra ljudspåret. Sedan är det bara att studera kurvan på ljuden och synka därefter //simon 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luzer Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 Varför inte lägga synkpip i början och i slutet på ljudet som spelas upp (låten) och sedan synka på det. Kör du video och har plats för ljud på kameran så linea in samma signal i kameran så är det ju toklätt. Sedan att det ser skit ut ändå ibland är bland annat för att bilderna inte stämmer överens med hur ljudet låter. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elBeppo Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 Eftersom det är exakt samma ljudspår som skall användas i den slutgiltiga videon som man spelar upp som referensljud då man filmar videon, se till att få med låten då du filmar. Det är inte sååå svårt att synka ihop detta ljud med den riktiga låten i redigeringen rent ljudmässigt, och då skall även bilden stämma. Svårare än så behöver det inte vara. (Detta utgår ifrån att di inte filmar på alltför långt håll, då ljudet färdas ganska långsamt.) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ecketechboy Posted September 16, 2005 Author Share Posted September 16, 2005 Thanx dudes... thats just what I wanted to know...! =) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts