erik_yeah Posted June 16, 2003 Share Posted June 16, 2003 Nån som vet hur man lägger till pistol flash effekter?? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
schönis Posted June 16, 2003 Share Posted June 16, 2003 De gör du enkelt i vilket redigeringsprogram som helst... vilket program har du???? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik_yeah Posted June 17, 2003 Author Share Posted June 17, 2003 Jag använder Movie Maker 2 just nu... :( Har tänkt o skaffa Pinnacle 8 snart men finns det nåt annat program man kan ladda ner som fixar sånt? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
schönis Posted June 18, 2003 Share Posted June 18, 2003 Hallå... du kan ju ladda hem Alam dv eller nåt... demot fubnkar bra... sen kostar de väl 500 kr så de e inte mycke.... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
the_ml Posted June 25, 2003 Share Posted June 25, 2003 Jag håller också på att försöka göra "guns flashes"... Har någon tips hur man gör dem så snygga som möjligt?? Just nu använder jag Vegas 4. Fungerar det bra?? Eller är det bättre att använda något annat program?? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roger_74 Posted June 26, 2003 Share Posted June 26, 2003 Vegas 4 funkar utmärkt. Jag håller på och gör det själv i Vegas. Enda fördelen med AlamDV gentemot Vegas är att man kan ändra perspektiv på flashen, det görs inte lika enkelt i Pan/Crop i Vegas. Dessutom tycker jag det är vettigt att punga ut den lilla slanten för AlamDV och få tillgång till de muzzle flashes och annat som finns på deras hemsida. Så här kan det se ut, gjort i Vegas med en flash från AlamDV och med lite bump mapping: http://magnusson.pointclark.net/10/bengan_divx_mp3.avi (kräver DivX 5.05) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
schönis Posted June 26, 2003 Share Posted June 26, 2003 Var inte pistolelden lite för stor???? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roger_74 Posted June 26, 2003 Share Posted June 26, 2003 Jo ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik_yeah Posted June 26, 2003 Author Share Posted June 26, 2003 länken funkar ju inte 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik_yeah Posted June 26, 2003 Author Share Posted June 26, 2003 länken funkar ju inte .. lr den är helt grön hela bilden 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roger_74 Posted June 26, 2003 Share Posted June 26, 2003 Klippet har visserligen grön ton... Men tydligen så ställer vissa versioner av Xvid och DivX till det, så man får bara grön bild. Testa avinstallera eller uppgradera Xvid. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik_yeah Posted June 26, 2003 Author Share Posted June 26, 2003 okej det funkar nu ! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik_yeah Posted June 27, 2003 Author Share Posted June 27, 2003 hur gör man flashes i Vegas 4 då?? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
schönis Posted June 28, 2003 Share Posted June 28, 2003 Det finns en speciell Plug in till det... men vet ej vad det heter... leta på.... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roger_74 Posted June 28, 2003 Share Posted June 28, 2003 Speciell plugin till Vegas? Det tror jag inte, jag har aldrig hört talas om någon i alla fall. De enda plugins som finns är väl Debugmodes och Pixelans, snart kommer dock Boris 3D. :) Flashen är bara en helt vanlig bild som man lägger ovanpå videospåret. Ändra storlek och placering med Track motion. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
schönis Posted June 29, 2003 Share Posted June 29, 2003 Ja de e iof sig det lättaste sättet... tänkte inte på det.... :-).... lättast brukar va bäst 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik_yeah Posted June 29, 2003 Author Share Posted June 29, 2003 Testade effekten i Vegas.. det blev ganska snyggt! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
schönis Posted June 30, 2003 Share Posted June 30, 2003 Gör du en eld effekt med blå bakgrund eller???? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roger_74 Posted June 30, 2003 Share Posted June 30, 2003 Frågan var inte till mig... men jag kanske kan svara ändå. Man behöver inte använda bluescreen, man sätter Compositing Mode för videospåret med bilden till exempelvis Add eller Screen. Add ser ungefär likadant ut som AlamDV. Vegas funkar med Alpha-kanal, så för både bilder och video är det inga problem med transparens. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
schönis Posted July 1, 2003 Share Posted July 1, 2003 E de lika bra att använda chroma med premiere om man har en enfärgad bakgrund???? eller???? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roger_74 Posted July 2, 2003 Share Posted July 2, 2003 Det borde gå, men det låter som en omväg. Premiere borde ju klara t.ex. psd-filer med transparens. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
schönis Posted July 2, 2003 Share Posted July 2, 2003 jaja e de så du menar.... ja det e klart att det gör eftersom det är Adobe båda två... photoshop och premiere... men Ja... de e lättare som du säger... fatta inte förrän nu va du menade... :-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anonym Posted November 20, 2003 Share Posted November 20, 2003 Gå in på ww.detonationfilms.com och sedan vidare till free stuff. Där har de bl .a spelat in riktiga "muzzel flashes" och explosioner. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anonym Posted November 20, 2003 Share Posted November 20, 2003 ursäkta, www.detonationfilms.com 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts