neolit Posted August 24, 2005 Share Posted August 24, 2005 Hej! Har en videokamera "Sony DCR-TRV140E PAL" som jag skall filma med i ett bröllop. Denna videokamera har ljudformatet "Hi-Fi Stereo" vilket (som jag har hört/läst) inte går att separera från bilden när man skall redigera på en dator. Ville bara höra med er, om någon vet något och hurvida detta stämmer. För att, om det är så att man inte kan separera ljudet från bilden och inte heller kan "leka" med ljudet som man vill, ser jag inte något som helst bra med att filma med denna videokamera. Någon som vet mer?? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas T Posted August 24, 2005 Share Posted August 24, 2005 Den har det digitala ljudsystemet PCM vilket inte innebär problem.Hade du däremot haft det analoga FM-systemet med inbakad ljudsignal skulle det däremot vara det.Jag har en 355:a med samma PCM och har inte haft problem med att separera ljudet.Men du måste ha ett redigeringsprogram som medger det också. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts