Mr. Revolver Postad 23 augusti 2005 Postad 23 augusti 2005 Jag har en liten fundering någon kanske kunde hjälpa mig räta ut :-) När man försöker matcha en scen i After Effects till antingen 3D eller en riktig kamera får man ju oftas inte någon kamera data att utgå ifrån. Därpå man måste ställa in dessa i Camera Settings. Detta är inte alltid så lätt tycker jag :-) Till min fråga: After Effect använder sig ju av pixlar som sin primära "units" Vanliga kameralinser och film storlekar mäts ju oftast i milimeter. Hur ska man översätta mellan de olika "units", spciellt när man försöker matcha kameran i after effects till scener från tex maya eller riktiga klipp. läste någonstanns följande: 72 Pixlar = 1 inch 1 inch = 25.4 millimeter 1 millimeter = 2.8346 Hoppas jag förklarar så ni fattar vad jag menar :-) Men är det någon som har något smart råd hur man ska tänka här. 0 Citera
mattsand Postad 23 augusti 2005 Postad 23 augusti 2005 du behöver en motion tracker-plugin som klarar 3d. annars får du testa tills det stämmer. dubbla brännvidden mot bildstorleken är en bra utgångspunkt för en bild som varken är vidvinkel eller tele. omräkningen till och från pixlar har du ingen nytta av. det är ju bildsensorns storlek man menar, inte skärmens. /mattias 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.