Hans Linde Posted August 13, 2005 Share Posted August 13, 2005 Jag ska lägg in gammal familje video (VHS) , som mpeg2 på HDD. Dock får jag inte röstsynk som jag gör nu, dvs rösten är ca 0,5sek efter. Svideo in på grafikkortet och ljud in på audiokortet, det är kanske här som problemet uppstår. Det finns också ett TVkort med en "konstig Svideo kontakt, kanske den har både Audio o Video, men då återstår det att fixa anslutningen. Någon som vet? Grafiken är ATI. TV tunern är ProVideo. PCn är en Fujitsu Siemens Scaleo T, med P4 3,4GHz. Hans 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas T Posted August 13, 2005 Share Posted August 13, 2005 S-video-anslutningen på TV-kortet är bara utgående komponenetvideo(endast bild)från PC´n.Prova med att defragmentera HD,samt stänga av alla onödiga program nere på systemraden(CTRL ALT DEL). 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts