Jooel Posted August 11, 2005 Share Posted August 11, 2005 Hej! Har fått ett litet problem när jag ska bränna min dvdfilm ifrån adobe Encore, består av en huvudmeny och en undermeny samt ett 10tal olika klipp, storlek a 8min. Varje gång så stannar den vid "setting timestamp." Jag har sökt på internet men hittar ingen som kan förklara vad jag gör för fel. Tacksam om någon sitter på lösningen. Jooel 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted August 11, 2005 Share Posted August 11, 2005 [citat=Jooel]Varje gång så stannar den vid "setting timestamp."[/citat] Vad använder du för ljudformat, .wav, AC3 eller något annat, tex från en .avi-fil? Har alla filmer samma frame rate? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jooel Posted August 12, 2005 Author Share Posted August 12, 2005 Jag använder .AC3, och alla filmer har samma frame rate. Men jag är ett frågetecken just nu, för jag tycker det borde funka. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 [citat=Jooel]Jag använder .AC3[/citat] Jag tror att det är just där felet ligger, i ljudet, .AC3. Du måste se till att ljudets samplingfrekvens är 48Khz i alla dina .AC3-filer. Jag gissar på att samplingfrekvensen i ditt ljud inte är 48Khz och använder man en samplingsfrekvens på 44.1Khz eller 32Khz så får man just problem med att Encore stannar vid Setting Timestamp. All DVD kräver att ljudet har en samplingsfrekvens på 48Khz. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jooel Posted August 12, 2005 Author Share Posted August 12, 2005 mm, men givetvis har jag samplingsljudet 48khz. så kan inte va det som är felet heller, får felsöka vidare, men tack det är alltid bra när någon vid sidan slänger in en gisning oftast har man ju missat nåt lätt. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 [citat=Jooel]mm, men givetvis har jag samplingsljudet 48khz.[/citat] O.k! Har du provat att starta ett nytt project och importera dom klipp du har och provat att bränna DVD ifrån det nya projectet? Gör bara en enkel meny, så tar det inte så lång tid. Efterssom Setting Timestamp är kopplat till tidskod/samplingsfrekvens hjälper det nog inte, men ibland är det lösningen på problem, att starta ett nytt project. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts