Gå till innehåll

Problem med meny i Adobe Encore DVD


Penny Lane

Recommended Posts

Hej!

 

Jag sitter och försöker få i ordning en meny jag gör i Adobe Encore DVD. Har ”kört fast” och tänkte kolla om någon här har några tips hur jag ska göra.

Såhär ligger det till;

Jag har gjort en fil i photoshop med bakgrund+ knappar. Den importerar jag till Encore osv utan problem.

Knapparna (text) i menyn ligger i egna ”mappar” och i samma mapp ligger ett objekt (en liten bild) jag vill ska synas när man navigerar sig till den knappen. Jag har gjort om texten till ett objekt i Encore men efter det kör jag fast…

Har försökt på lite alla möjliga sätt att få till det.

Om man markerar objektet jag vill ska synas när texten är ”markerad” så går det inte ”Creat Subpicture” utan jag har fått kopiera det för att sedan ”Paste as Subpicture”. Problemet då är att först o främst kommer själva objektet inte där jag vill ha det (lätt fixat) MEN det syns hela tiden som en skugga, inte som bild.

 

Hur ska jag lösa detta? Någon som har några bra tips?

 

Mvh Emma

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag förstår knappt vad du menar, men det verkar som om du vill kunna välja en knapp med fjärrkontrollen och då visa en bild när du väljer den knappen med fjärrkontrollen. Stämmer det?

 

Det går egentligen inte men det går att fejka med bla funktionen Auto Activate. Här finns en tutorial att ladda ner som beskriver hur man gör. Ladda ner tutorial #09 från den orangea sektionen, "Using a full colour picture for subpictures".

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...