neolit Posted August 4, 2005 Share Posted August 4, 2005 Jag håller på och bränner DVD-er med hjälp av programet Ulead DVD movie factory 3.5. Mitt problem just nu är att när jag tar in en film-fil för att bränna blir den tre-fyra gånger större när den kommer in i Ulead. Alltså, om en filmfil är typ 500mb blir den typ 3Gb plötsligt. Jag fattar noll av det här. Ska inte filen brännas med samma storlek? Varför förstoras det så mycket? Hur kan man lösa det? Tacksam för svar! Neo 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sound_front Posted August 6, 2005 Share Posted August 6, 2005 Vet inte vad du har för format på filmen innan du importerar den? Men om den kodas om till Mpeg-2 så kan den ju bli större! Mvh/ Martin L 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neolit Posted August 6, 2005 Author Share Posted August 6, 2005 Det konstiga är väl att jag omkodar det till mpeg2 innan jag bränner det med hjälp av Ulead till DVD. Men ändå förstoras storleken mycket. Det känns som det har med längden av filmen att göra. Alltså, när jag väljer att bränna det som "DVD" så uppfattar det Ulead som att det skall vara hög kvalité och bränner den med stor storlek också. Vet ej riktigt. tack för svaret. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted August 6, 2005 Share Posted August 6, 2005 Den film på 500Mb du skall koda om till mpeg2, hur lång är den? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neolit Posted August 23, 2005 Author Share Posted August 23, 2005 Hej! Sorry för ett väldigt försenad svar. Ja, filmen som jag omkodar till mpeg2 är 50 minuter lång. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted August 23, 2005 Share Posted August 23, 2005 [citat=neolit]Ja, filmen som jag omkodar till mpeg2 är 50 minuter lång.[/citat] Förmodligen är den fil du gör om till mpeg2 redan kraftigt komprimerad, vilket inte encodern som gör mpeg2-filen vet om och gör därför mpeg2-filen större. 50 minuter mpeg2 på 3GB låter rimligt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts