Jump to content

Uled's Media Studio Pro!!!

skane78

Recommended Posts

Är det ngn som har använt Uled's Media Studio Pro (det verkar som nr. 6.5VE) som ingår i Hercules DV Action Pro!!!?

hur é programmet ? det verkar som många effekter som följer med..., men jag hittar inget om blue screen effekt, är det ngn som vet om man kan göra der på Uled's Media Studio Pro ?

tack för hjälpen!!!

• 2 weeks later...

UMSP är faktiskt ganska bra. Jag har själv använt det till att klippa en del film. Det finns hyfsat med stöd för färgkorrigering (även om jag har sett himlen med nya Premiere).

Bluescreen fixar du med hjälp av "chroma key" och "overlay". Det står om detta i hjälpen och om jag minns rätt finns det tom ett exempel med bluescreen. (Du kan dessutom använda dig av lite olika maskningar, det behöver inte nödvändigtvis vara blått.)

UMSP har en stor fördel framom sina konkurrenter: Det är redigt, intuitivt och mycket lätt att lära sig. Detta till stor skillnad från t ex Premiere som tar sin tid att lära sig. Dessutom har jag personligen mycket svårt för alla billiga redigeringsprogram som ser ut som Playstation-spel för barn.

När du kommit igång ordentligt i UMSP, kan du lättare avgöra om du vill satsa på något mer proffsigt eller om du nöjer dig.

Effekterna i sig är ganska lama i UMSP, men så är de i alla andra program också. Däremot är textningsfunktionen VÄLDIGT enkel och bra. Du textar din film (creds, eftertexter eller subtitles) snabbt och utan krångel.