Samuelsson Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 jag har väldiga problem med att få ut min film på dvd jag har gjort min färdiga film till en .m2v fil och en .waw fil... problemet är att jag itne kan få in båda filerna i nero vision 2, som endast tar emot vide filen inte audio filen... ngn på hela forumetantar jag kan det här så hjälp mig? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 Jag har aldrig jobbat i Nero Vision, men har du provat att exportera filmen multiplexad från Premiere, dvs att ljud och bild finns i samma fil? Prova det och se om det fungerar. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samuelsson Posted August 1, 2005 Author Share Posted August 1, 2005 neee hur gör man det vart ska man gå in och sånt... är det i adobes mpeg encoder.. skriv gärna en kortfattade beskrivning hade varit sn'ällt 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 [citat=Samuelsson]...är det i adobes mpeg encoder.. skriv gärna en kortfattade beskrivning hade varit sn'ällt[/citat] Ja, det är i Adobe Media Encoder. Det kan även väljas i andra MPEG encoders om du har flera installerade. I Premiere Pro: - File > Export > Adobe Media Encoder - Välj Format MPEG2-DVD - Välj ett Preset som passar - Till vänster, precis under Audio, klicka på Multiplexer - Till höger, Under Basic Settings, "kryssa i" DVD - Klicka på OK och namge filen. - Klart! Edit: Grattis på födelsedagen Samuelsson! :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samuelsson Posted August 2, 2005 Author Share Posted August 2, 2005 tack så mycket för hjälpen.. och tack för gratualtionen också :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts