pld Posted July 23, 2005 Share Posted July 23, 2005 Hej! Jag planerar att köpa musipogrammet Garritan Personal Orchestra men jag undrar om det är så att om jag gör en låt så blir den min så jag kan använda den låten till mina filmer eller är det så att om jag gör en låt med detta pogram så måste jag be om tillåtelse av företaget för att använda låten? MVH Jesper 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 23, 2005 Share Posted July 23, 2005 Eftersom du har gjort låten själv så antar jag att du får använda den... Det hade varit värre om du hade snot en låt utan att be om tillstånd. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted July 23, 2005 Share Posted July 23, 2005 Exakt. Att göra sina egna låtar är ju det programmen är till för. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luzer Posted July 23, 2005 Share Posted July 23, 2005 Jo, om programmet är uppbyggt med loopsamplingar så tror jag det är så att man har köpt samplingarna och får använda dom fritt. Spelar du in allt själv så är det självklart att du får använda det precis hur du vill. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrFusion Posted August 7, 2005 Share Posted August 7, 2005 Om du inte redan har en sequencerprogramvara så måste du nog skaffa det innan. GPO är en VST-plugin med ett gäng orkestersamplingar och rumsklang m.m. effekter. Cubase (PC) eller Logic (Mac) är att rekommendera. Tar det för lång tid att lära sig, lej ut jobbet till mig ;) hoppas infon hjälper. /MrFusion 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts