pld Posted July 22, 2005 Share Posted July 22, 2005 Tjenna alla film älskare! Jag funderar på att köpa Avid Xpress DV 4 men undrar om det är nån här som har använt det eller använder det? Är det ett bra pogram? MVH Jesper 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sound_front Posted July 23, 2005 Share Posted July 23, 2005 Avid Xpress är mycket bra program/system! Men har inte använt DV versionen själv! Men PRP & PRO HD, är mycket bra och DV bygger på samma grund! så tror det är ett mycket bra val! Mvh/ Martin L 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p-a Posted July 24, 2005 Share Posted July 24, 2005 instämmer med föregående talare, är själv inkörd på Avid Xpress pro och måste säga att arbetsflödet är underbart. Om du inte redan provat så kan jag rekomendera deras gratisprogram Avid dv free (tror jag det heter), perfekt om man vill lära sig Avid hemma i kammaren. /p-a 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pld Posted August 15, 2005 Author Share Posted August 15, 2005 okej. Men vad är det för skilnad på avid xpress och avid pro? Är det ena bättre än det andra och isåfall på vilket sätt? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p-a Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 [citat=pld]okej. Men vad är det för skilnad på avid xpress och avid pro? Är det ena bättre än det andra och isåfall på vilket sätt?[/citat] Jag tror att pro versionen har bättre stöd för multi-cam redigering. en text som jag stötte på i ett annat forum för ett tag sen: %2$s skrev: There are quite a couple of extra features in the PRO version as have been mentioned, but most importantly: workflow in PRO is very different from the DV version! A few examples.... The segment move (red arrow) always snaps in DV version, which means moving clips around is very tedious. There is no JKL trim in DV version....one of the most important & intuitive trimming aspects of editing. There are more, but these two examples alone makes editing COMPLETELY different between the two versions. (länk till hela tråden: http://www.3dbuzz.com/vbforum/showthread.php?t=102497) /p-a 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts