Jump to content

Avid Xpress DV 4

pld

Recommended Posts

instämmer med föregående talare, är själv inkörd på Avid Xpress pro och måste säga att arbetsflödet är underbart.

Om du inte redan provat så kan jag rekomendera deras gratisprogram Avid dv free (tror jag det heter), perfekt om man vill lära sig Avid hemma i kammaren.

/p-a

• 3 weeks later...

[citat=pld]okej. Men vad är det för skilnad på avid xpress och avid pro? Är det ena bättre än det andra och isåfall på vilket sätt?[/citat]

Jag tror att pro versionen har bättre stöd för multi-cam redigering.

en text som jag stötte på i ett annat forum för ett tag sen:

%2$s skrev:
There are quite a couple of extra features in the PRO version as have been mentioned, but most importantly: workflow in PRO is very different from the DV version!

A few examples.... The segment move (red arrow) always snaps in DV version, which means moving clips around is very tedious. There is no JKL trim in DV version....one of the most important & intuitive trimming aspects of editing.

There are more, but these two examples alone makes editing COMPLETELY different between the two versions.

(länk till hela tråden:

http://www.3dbuzz.com/vbforum/showthread.php?t=102497)

/p-a