silentninja Posted July 20, 2005 Share Posted July 20, 2005 Jag har en utescen där vitbalansen tydligen blev konstigt inställd och har nu ett irriterande blåstick i scenen. Premiere Pro har ju en del verktyg tex "color corrector" men jag vet inte riktigt var jag ska börja. Är det någon som har några råd angående vilka värden jag ska ändra? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sound_front Posted July 20, 2005 Share Posted July 20, 2005 lägg på color balans, dra i spakarna tills du blir nöjd! (minska på den blåa kanalen) Mvh/ Martin L 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 [citat=silentninja]Jag har en utescen där vitbalansen tydligen blev konstigt inställd och har nu ett irriterande blåstick i scenen. Premiere Pro har ju en del verktyg tex "color corrector" men jag vet inte riktigt var jag ska börja. Är det någon som har några råd angående vilka värden jag ska ändra?[/citat] Vad du än gör, använd dig inte av någon auto color correction. resultatet blir en levade Mardröm... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 Håller med! Eftersom färginställningarna ändras under tidens gång så ser det förjävligt ut. Använd vanliga color correction. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 Ett tips för att få film känsla i bilden. Höj kontrasten en liten bit sedan så sänker du "Saturation" (Är inte säker på om det stavas så...) ganska rejält. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 Jo, det stavas så. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 Va bra... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts