Alex.V Posted July 18, 2005 Share Posted July 18, 2005 Har klippt ihop en liten film eller snarare musikvideovideo kanske. Jag gjorde det mest för att träna på att klippa till musik.. och för att det är väldigt kul. http://rapidshare.de/files/3160038/the_end.v3.wmv.html (kom inte in på sprocket.se) tänkte att jag skulle slänga upp den så man kan få lite komentarer kanske. Vad tycker du om filmningen? Klippningen? song of choise: the end - The Doors Hoppas att det är okej om man bara ska visa den så här. (det är bara de ~3 första minuterna) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spangelish Bob Posted August 4, 2005 Share Posted August 4, 2005 Det var iallafall en låt som föll mig i smaken. [citat=Alex. V]Vad tycker du om filmningen? Klippningen?[/citat]Filmningen var rätt lyckad och det märks att du tänker visuellt, vilket är positivt. De flesta bilderna var visuellt tilltalande och hade en flödande känsla. Du hade lyckats ganska bra med färgfixen och de fanns en bra balans i bilderna. Men, klippningen lyckades inte hålla ihop bilderna och skapa en helhet, den saknar den flödande rytm som behövs berätta med bara målande bilder. Du lyckas inte ta tillvara på musikens rytmer. Fast det är ju någonting man lär sig med tiden och jag är övertygad att du kan hitta balansen och rytmen i klippningen. Heltheten är väl inte särskilt spännande, den berättar ingenting för oss, men det är ju alltid intressant att ta del utav någon annans tester och följa utvecklingen om den sker. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex.V Posted August 5, 2005 Author Share Posted August 5, 2005 Tack för din kommentar Bob :) Kul att du gillar fimningen, det lägger jag störst vikt på. Att du tycker att det inte blir någon vidare helhet förstår jag helt, jag gjorde den ju inte för att berätta någonting och klippen har ju inget direkt sammanhang. Syftet var väl mest att få stämningen/intensiteten i musiken att passa till bilderna och klippningen.. det ska jag arbeta mer på :) kul att du tog dig tid att ge mig en kommentar. Nästa gång blir det något med en handling och inte bara naturbilder.. men dom kommer nog finnas i alla mina alla mina projekt, heh, bara älskar det. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts