BlastGrinder Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 Hej! Jag har lite nybörjarproblem. Hur capturar jag film med hjälp av usb2.0 (highspeed) i Adobe Premier? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 Vilken version av Premiere använder du? För Premiere Pro 1.0 samt 1.5 kan du endast fånga via firewire. Jag är till 99% säker på att samma sak gäller för övriga versioner av Premiere, dvs 6.5 och tidigare. Att fånga via USB tvingar dessutom kameran att komprimera filmen vilket gör att du förlorar kvalitet än om du fångar samma film via firewire. Svaret är alltså: Fånga med firewire! :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlastGrinder Posted July 15, 2005 Author Share Posted July 15, 2005 Du har rätt. Firewire gäller! Men tills dess att jag skaffat det kör jag med motionDv studio och capturar där och överför det till premier "manuellt". Tack för svaret! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts