c4kristoffer Posted May 16, 2003 Share Posted May 16, 2003 Hej! Jag har börjat använda Adobe Premiere. Tidigare använde jag Pinnacle Studio och fördelen med det programmet var att den automatiskt delade in filmen i scener. Det var alltså bra överblick då man bara la in scenerna på tidslinjen. Hur gör man lättast en redigering i Adobe Premiere? Jag importerar en avi-fil på 10 minuter och skall sedan redigera den. Jag vill "fånga" en 30 sekunders scen nästan i slutet och en 5 sekunders scen i mitten och lägga in i filmen. Hur gör man det smidigast? Tack på förhand! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
schönis Posted July 5, 2003 Share Posted July 5, 2003 Jag vet ej hur man delar upp den i scener när man capturerar filmen... Men du kan göra som så att du beskär den manuellt.. Så om du ska ha en scen mellan 08:30 - 9:00 så sätter du markeringen på 8:30 och trycker på´Beskäringsknappen och sedan där filmen ska sluta så trycker du på beskäringsknappen igen. Så där har du nu ett klipp... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
schönis Posted July 5, 2003 Share Posted July 5, 2003 Glömdede andra... När du vill ha in Sceenen Mellan klippen så makerar du bara den scenen du vill ha in mellan och drar ner till tidslinjen mellan de 2 klippen som du gjorde innan.... På så sätt läggs den in automatiskt in mellan klippen... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts