Gå till innehåll

Överblick: Premiere-fråga


c4kristoffer

Recommended Posts

Hej!

Jag har börjat använda Adobe Premiere.

 

Tidigare använde jag Pinnacle Studio och fördelen med det programmet var att den automatiskt delade in filmen i scener. Det var alltså bra överblick då man bara la in scenerna på tidslinjen.

 

Hur gör man lättast en redigering i Adobe Premiere? Jag importerar en avi-fil på 10 minuter och skall sedan redigera den. Jag vill "fånga" en 30 sekunders scen nästan i slutet och en 5 sekunders scen i mitten och lägga in i filmen. Hur gör man det smidigast?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Jag vet ej hur man delar upp den i scener när man capturerar filmen...

 

Men du kan göra som så att du beskär den manuellt..

 

Så om du ska ha en scen mellan 08:30 - 9:00 så sätter du markeringen på 8:30 och trycker på´Beskäringsknappen och sedan där filmen ska sluta så trycker du på beskäringsknappen igen. Så där har du nu ett klipp...

Länk till kommentar
Share on other sites

Glömdede andra...

 

När du vill ha in Sceenen Mellan klippen så makerar du bara den scenen du vill ha in mellan och drar ner till tidslinjen mellan de 2 klippen som du gjorde innan.... På så sätt läggs den in automatiskt in mellan klippen...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...