Xtreme Records Postad 13 juli 2005 Postad 13 juli 2005 Tjenixen. När jag kör capture i mitt Premiere Pro 7 är det ingen bild! Bilden är bara grön gul mm men de e ljud. Men när jag har sparat filmen kommer bilden fram. Varför händer detta? Jag har ominstallerat båte PP och XP, men ingen skillnad Plz help me! (det har inte alltid varit såhär, bara på senaste tiden) 0 Citera
Rogge Postad 14 juli 2005 Postad 14 juli 2005 I PPro, gå till Edit > Preferences > Device Control och se vad som står där. Det bör stå DV Device Control men kan även ha andra alternativ beroende på hur du fångar. I vilket fall som helst, ändra vad som står där till None och tryck OK och stäng sedan rutan. Ändra sedan tillbaka till vad som skall stå där, tex DV Device Control och prova att fånga nu. Prova även att gå till Project > Project Settings > Capture och kontrollera att det står DV/IEEE 1394 Capture i rutan Capture Format. Även här kan det finnas flera alternativ. Ändra till något annat och tryck OK och stäng rutan och ändra sedan tillbaks till det skall vara där, tex DV/IEEE 1394 Capture. Jag hade även stängt PPro och sedan startat om det igen efter varje ändring. Jag tror iofs inte att det hjälper men ibland så hjälper sådana saker, att ändra till något annat och sedan ändra tillbaks. Ett alternativ som borde fungera däremot är att avinstallera PPro och sedan installera det igen. Sånt löser garanterat dom flesta fel. Tyvärr är det många som har problem med att fånga film i PPro. Det går utmärkt att fånga med andra program medans PPro vägrar eller strular. Jag tycker Adobe behöver lägga ner lite jobb på att få det att fungera så att man slipper strul. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.