neolit Posted July 1, 2005 Posted July 1, 2005 Jag använder programet Adobe Premiere Elements och det går jätte bra, och mycket bra program för nybörjare och lite mer än det. Men, det har uppstått ett problem nu. Nämnligen, när jag sparar arbetet i MPEG2 (DVD-format) och sedan spelar upp på Windows media player så ser filmen lite "hackig" ut och ljudet likaså. Jag fattar verkligen inte vad det är som är problemet. Däremot, när jag sparar som SVCD (super video CD) så hörs ljudet som det ska och bliden också. Någon som har haft liknande problem, eller kan tänka sig någon möjlig lösning på det. Är jätte frustrerad. Fy fan, när man väl var klar med all redigering och sedan inte fungera, hmm. Tacksam för svar och hjälp Neo 0 Quote
Rogge Posted July 1, 2005 Posted July 1, 2005 [citat=neolit]Nämnligen, när jag sparar arbetet i MPEG2 (DVD-format) och sedan spelar upp på Windows media player så ser filmen lite "hackig" ut och ljudet likaså.[/citat] Använder du färdiga presets rakt av eller ändrar du i dom innan du exporterar filmen? 0 Quote
Recommended Posts