Gå till innehåll

Problem med Adobe Premiere Elements


neolit

Recommended Posts

Jag använder programet Adobe Premiere Elements och det går jätte bra, och mycket bra program för nybörjare och lite mer än det. Men, det har uppstått ett problem nu. Nämnligen, när jag sparar arbetet i MPEG2 (DVD-format) och sedan spelar upp på Windows media player så ser filmen lite "hackig" ut och ljudet likaså.

 

Jag fattar verkligen inte vad det är som är problemet. Däremot, när jag sparar som SVCD (super video CD) så hörs ljudet som det ska och bliden också.

 

Någon som har haft liknande problem, eller kan tänka sig någon möjlig lösning på det. Är jätte frustrerad. Fy fan, när man väl var klar med all redigering och sedan inte fungera, hmm.

 

Tacksam för svar och hjälp

 

Neo

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=neolit]Nämnligen, när jag sparar arbetet i MPEG2 (DVD-format) och sedan spelar upp på Windows media player så ser filmen lite "hackig" ut och ljudet likaså.[/citat]

Använder du färdiga presets rakt av eller ändrar du i dom innan du exporterar filmen?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...