Gå till innehåll

Tecknad Serie hjälp =p


Speero

Recommended Posts

Hejsan!

 

Har inga större erfarenheter inom detta området, men har skissat lite förhand. Personer miljöer osv. Har en massa idéer i huvudet, men vet inte hur man ska få ner dem på papper. Jag har gjort lite anteckningar om personernas personligheter, hur husen ser ut och vart dem ligger. Har lite små idéer på hur vissa saker ska skötas, men hur skriver man ett manus? Denna serie är tänkt i samma bana som Simpsons.

 

Behöver all hjälp jag kan få.. även inom andra frågor än denna*

 

och framförallt hur och vart ska man sälja skiten när den kanske börjar bli klar=)

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej hej!

 

Har själv ingen vidare erfarenhet av detta...

Eller om jag ska vara riktigt ärlig så egentligen ingen alls...

Men jag kan tro att manus skriver man som "vanligt" sedan är det tecknarens och grafikerns jobb att följa det...

Hur de löser det är väl upp till dem..

I manus så står alltså det vanliga som vad karaktärerna har för kläder, hur omgivningen ser ut och dialogen osv osv.

 

Om du vill att karaktärerna ska se ut på ditt sätt så får du väl själv teckna dem eller förklara för en illustratör hur du vill att de ska se ut så får de följa den "mallen" sen...

 

Sälj det till SVT eller vilket bolag som helst... :P

Fast jag vet inte riktigt hur pass intresserade de skulle vara...

 

Tävla i filmfestivaler... Fast det kanske inte är något om det ska vara en serie förståss...

 

Hoppas jag har varit till en liten hjälp i alla fall.

 

Ha det!

 

Ps. Hittade manus till Antz på denna sida: http://www.script-o-rama.com/table.shtml

är i och för sig en långfilm, men det måste ju nästan vara samma princip.. Eller? Ds.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo, det hjälpte på ett annat sätt. Det som du tänkte har jag också tänkt på och om det är flera som tänkt på det sättet så kan det ju inte vara helt fel!? Sidan som du angav var jävligt bra.

 

Nu ska jag lära mig att göra hela serien i 3d=)

 

Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...