Technician Postad 22 juni 2005 Postad 22 juni 2005 Jag ska göra en Dokumentär om en tredagars bilträff, vad kan man ta ut för lön för det? Dom jag ska göra det för, undrar hur mycket jag vill ha för jobbet ? vad kan man ta ? finns det några riktlinjer? 0 Citera
Peter R Postad 22 juni 2005 Postad 22 juni 2005 Tja... det beror på.... * Hur mycket tidigare erfarenheter du har. Eftersom du frågar antar jag att du är ganska novis. *Vilken teknik du använder. Gissar att du använder Mini-DV eller liknande. *Hur många timmar per dag du skall filmar. *Hur mycket råmaterial det blir. *Hur lång filmen skall bli. *Finns färdigt "manus" eller riktlinje?´ *Fakturerar du från eget företag eller skall de betala lön? *Är det någon mer som medverkar? Typ reporter? *Hur lång tid det tar att redigera. * osv osv... Jag skulle uppskatta att ditt jobb är värt enligt följande(om du fakturerar): Fotograf 8 tim/dag X 3 dagar á 350kr/tim Redigerare 8 tim/dag X 3 dagar á 350kr/tim Kamera & redigering X.xxx kr Körersättning 25kr/mil Jobbar du helg eller kväll är det i regel ½-1 X ersättningen. 0 Citera
Technician Postad 23 juni 2005 Författare Postad 23 juni 2005 TACK ! Precis dom riktlinjer jag behövde :) Ps! Är ingen ovan filmaren ,,har bara inte tagit betalt innan! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.